Barbackahoppning

Det blidde ingen tur till SM kvalet igår, eller idag.
Igår hällregnade det hela dagen och varken jag eller Kex var så värst sugna på att åka ut dir och sitta där i regnet, och idag red jag dubbel lektion.
Det var superkul!! Eftersom jag har valpkursen på torsdagar har jag fått offra ridningen, men det har inte gjort så mycket eftersom jag har fått rida igen idag.
På första lektionen hade jag min älskade Solan. Det var kul jag red barbackapå henne för första gången, tror ingen annan har gjort det förutom jag. Nadja har nog det eftersom hon visste att det gick att rida barbacka på henne. 
Solan har varit lite rädd när man ska ställa henne i gången och sitta upp mm. Det hade nästan gått över när något hände, igen vet vad förutom de som hade henne då. Så nu är det bara att börja om från start, men vad brukar man säga 2 steg fram 2 steg bak, 2 steg fram 1 steg bak osv. I alla fall, i den första gruppen  red jag barbacka, vi hoppade, körde hela havet stormar och lite skänkel vikning. Allt var kul särskilt när jag och Solan kom på en delad förstaplats i hela havet stormar. Hoppa det gick bra och barbacka ritten också när lektionen var slut var jag tvungen att lämna över min älskling till nästa som skulle rida henne och jag gick och tog nästa häst Promille. 
Det var jätte länge sen jag red henne innan idag. Jag red barbacka på henne också och det gick mycket bra även där.
Jag fick som ett kvitto på att jag blivit bättre den här terminen när jag red Prillan, jag fick henne i form större delen av lektionen och sen knallade hon på bra. 
Ibörjan var hon lite trilsk och ville inte alls, hon får ju alltid gå som hon vill med de små som rider henne. Men inte med mig, jag bestämmer! Efter viss övertalning fick jag henne i form och hon lyssnade bättre. 
När lektionen var slut och vi höll på att skritta av hästarna kom Nadja fram till mig och sa:

-Va duktig du blivit!
Sen sa hon att hon hade tänkt sätta upp mig på Emelie men Tinnie hade nog önskat sin älskling så det var hon som red henne.
Mamma sa sen att Nadja hade tänkt det för att hon behövde någon som kunde rida till henne lite.. kanske det?
Emelie är en busig shettis/fjording

(Min kamera är trasig, så inga bilder blev det heller.)

Imorgon blir det spännande, då SKA jag och Kex ta bussen ner till Vilsta och kolla på Ponny SM dressyr, inte kval klass den här gången. Dom är redan avgjorda, nu är det den riktiga tävlingen.
Om det regnar trotsar vi vädret dit ska vi i alla fall. Det är ju ett bra tillfälle att träna Kex på och det är kul att titta!

Nu ska jag snoka upp lite utställningar jag ska anmäla Kex till

Hejsan hoppsan


Kommentarer
Postat av: Carro

både Solan o Promille gick jätte fint går=)kram<3<3<3

2009-06-14 @ 12:15:25
Postat av: Jenny

Svar: Tack flippan också ;)

2009-06-14 @ 13:03:45
Postat av: Felicia

Va roligt att det gick så bra!<3

2009-06-20 @ 16:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0