Flera mil i bil

Som ni kanske ser har jag inte fixat designen fast jag har börjat men jag orkar inte fixa allt nu ikväll och idag har jag inte hunnit eftersom vi har vi åkt några mil i bil, vid 16.00 begav vi oss iväg till våra kusiner för att fira midsommar tillsammans.
Kex och Kevin fick följa med, båda två har skött sig bra under bilresan.
Vi gjorde ett stopp efter ungefär halva resan så att hundarna fick rastas och vi äta.
När jag, pappa, Kevin och Kex gick på parkeringen vid resturangen vi åt på kom en genomskinlig plastmugg farande. Den blänkte i solen och lät mycket. Jag trodde att Kex skulle bli rädd för den, men jag gick mot muggen i alla fall.
Kex tvekade inte, hon sprang fram till muggen och började leka med den. Inte blev hon rädd!
Jag blev inte så jätte förvånad hon brukar inte bli rädd. Vist kan hon var lite försiktig men inte rädd på det viset.

Imorgon är det midsommar. Då ska vi gå ner och dansa runt midsommarstången, haha ja i år ska jag dansa, med Kex på axlarna, vi får väl se hur det går, tror det kommer gå ganska bra hon brukar få åka runt på mina axlar. Det kommer bli ett bra tillfälle att träna Kex på. Men mer om det imorgon.

Ikväll var det valpkurs, den missade vi tyvärr. Vi skulle köra sök övningar, det som jag och Kex fick visa de andra förra gången. Sen skulle vi säkert göra något annat också.
På tal om valpkursen föresten, så åkte jag, mamma och Ida iväg till Tuna Park idag, då kanske ni undrar vad Tuna Park har med valpkursen att göra, ni får vänta och se.
Vi skulle köpa stövlar eftersom det troligtvis kommer regna imorgon (midsommar). Vi gick runt i lite olika affärer men tillslut fastnade vi på Bergqvist skor, tror jag det heter. När vi hade valt stövlar och skulle betala ringde mammas mobil, det var mormor som var hemma hos oss och passade hundarna. Jag tjatade på mamma och sa att vi skulle skynda oss eftersom Kex skulle bli "galen" innan vi kom hem (med "galen" menar jag att hon skulle få för mycket energi eftersom hon sovit i sin bur sen vi åkte hemifrån och då hade det gått några timmar.) Då frågade hon som stog bakom disken

-Ingen kurs ikväll?
Jag kollade på tjejen och kände inte alls igen henne, mamma kom till min undsättnig.
-Nej ikväll blir de ingen valpkurs för de två, vi ska åka till våra kusiner och fira midsommar.
Jag log och viste fortfarande inte vem de var vi pratade med. Jag kollade på tjejens namnbricka men fortfarande kände jag inte igen henne.
Mamma och tjejen (kommer inte ihåg vad hon heter) fortsatte att prata. Jag stog och log, eftersom jag fortfarande inte kände igen henne, nu börjad det bli pinsamt! Men tillslut när mamma hade betalat och vi hade gått ut ur affären kände jag igen henne.

Nej nu orkar jag inte skriva mer ska ta en sista tur med Kex sen ska jag sova!!

Godnatt alla glada och mindre glada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0