Blåbärshoppning

Idag har vi varit iväg till stallet där det var blåbärshoppning.
Jag var med två klasser 50 cm med Filippa och 70cm med Solan.
Det gick väl ganska bra.
Jag var först på Filippa så jag fick den stora äran att göra iordning henne och värma upp. Nadja (ridlärare) sa att jag skulle börja värma upp i GOD tid, så jag tog ut henne lite innan 30cm klassen började. Den klassen tog längre tid en vad jag hade väntat mig så Filippas och min uppvärmning tog över en timme, men kul hade vi!
Jag & Filippa
Jag och Filippa värmer upp

Filippa är ny häst i stallet och är 6 år, inte så mycket riden och kan nästan inte hoppa.
Uppvärmningen gick suveränt! Hon var jätte duktig.
Jag & Flippa
Början av uppvärmningen

Inne på banan sen rev vi ett hinder och gick därför i mål med 4 fel, jag som trodde vi skulle bli uteslutna!

Filippa
Fina Filippa

I 50 cm klassen red också Ida (min syrra) 2 rosetter fick hon. (Rosett=felfri runda)
Bravo Ida!
Ida & Prillan
Ida och Promille

Felicia red också i 50 cm klassen, även hon fick rosett
Felicia
En nöjd Felicia, bra jobbat!

I 70 cm klassen sen skulle både jag och Felicia rida Solan.
Båda fick rosett och jag tycker Felicias och Solans runda var snygg och cool precis som det ska va.

Vad tycker du om min?

Solan och jag var först ut i 70 cm klassen, men det gick bra!
Jag och Solan
Min älskling och jag. 70 cm

När alla hade hoppat gick jag och Felicia ut till Pavlova och Tuss som har fick sina föl för ungerfär en och en halv månad sen. Här kommer foto på dom också.
Fölet Panenka
Pavlovas för, Panenka

Tuva & Tuss
Tuva med sin mamma Tuss

Visst är dom söta!?
Några av bilderna jag lagt ut är fotade av min snälla pappa, tack!

Det var lite av min dag, hoppas ni haft en trevlig dag? Det har i alla fall jag.
Godnatt sov så sött

Kommentarer
Postat av: felicia

Din runda var jätte bra!! solan hade öronen fram hela tiden, cool bild på er två!<33



Jättefina bilder du har!:D

2009-06-07 @ 20:43:11
URL: http://trassellicia.blogg.se/
Postat av: Gustaf Tanghöj

Men jösses va du är duktig. Både på ridning, vilket jag viste. Samt att skriva på ett bra och roligt sätt.



Saknar dig...



Kjam storebror

2009-06-08 @ 10:14:43
Postat av: lovisa

Söta hästar! :)

2009-06-08 @ 17:06:53
URL: http://fislovis.blogg.se/
Postat av: Carro

du va super duktig i söndags=) synd bara att Filippa rev! fina blider=D kram<3<3<3

2009-06-10 @ 15:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0