-Regnet

det bara öser ner, kommer solen nånsin fram mer!?

Kommer det någonsin bli så här fint väder igen?

Det regnar och regnar och regnar hela dagarna långa. Igår skrev jag att jag och Kex skulle trotsa vädret och åka buss ner till Vilsta för att titta på Ponny SM dressyr. Det var precis vad vi gjorde.
Vi gick upp och gjorde iordning oss för att sen åka med bussen som skulle gå 08.15. Det regnade på morgonen och jag frös lite, så jag packade på mig tre tröjor och två par byxor + regnjackan. Vilket jag gjorde rätt i.
Bussresan var det inga problem med, precis som jag hade trott att det inte skulle vara.
Vi kom till Vilsta ungefär kl. 08.25, första start gick kl. 09.00.
Det var kul att titta, tyckte i alla fall jag. Kex var mindre intresserad, men jag tycker att hon skötte sig bra både på bussen och när vi stog och kollade.
Nar vi skulle gå en sväng så Kex skulle få se sig omkring kommer en liten Cairnterrier springande fram till oss. Vi går vid en väg där det kom bilar åkande så jag stannade för att inte riskera att den skulle bli överkörd. En som som stannat och pratat med matten säger att hennes hund springer lös.
Hon vänder sig om och ser sin hund hälsa på Kex. Helt plötsligt när han nästan är framme vid oss hoppar han på Kex, gu vad arg jag blev.
Jag som stannat för att han inte skulle bli påkörd och matten kommer gående efter sin hund och värkar inte ha särskilt bråttom.
Den lilla hunden hoppar på Kex och hundens matte gör fortfarande ingenting.
Eftersom hunden fortsätter tar jag tag i hunden, sätter bestämmt ner den på marken och ryter:

- Lägg av! Vad håller du på med!?

Hunden värkar blivit förvånad för han tittar på mig som om jag inte vore klok, det gör matte också. Jag lederfram Cairnterriern till sin matte. Jag kollade på dom ett tag och hade i alla fall väntat mig ett litet förlåt eller tack, men det fick man inte. Då vände jag på klacken och gick därifrån tillsammans med Kex som inte hade gjort sig illa. Inte fören jag gick därifrån förstog jag vad jag hade gjort. Till mitt försvar, det var en ren reflex!

Senare när vi kommer tanten gående med sin hund brevid där vi står. Innan hon går förbi oss säger hon:

- Nu går jag förbi här bara så att du vet!

Det var ju inte mitt fel att hennes hund höll på att bli överkörd och mosa min valp, eller?
Jaja, såt händer väl?

Undra vad jag ska göra nu? Gosa med Kex.. hmm det får det bli hejdå bloggen

Kommentarer
Postat av: Gustaf Tanghöj

2009-06-16 @ 16:19:44
Postat av: Gustaf Tanghöj

Helt rätt. JAg tycker du gjode rätt. Tycker kanske att du skulle tagit matte i nackskinnet oxå...

2009-06-16 @ 16:20:59
Postat av: Felicia

Konstig tant hon kunde i alla fall sagt förlåt eller något, jag tycker du gorde rätt i att säga till den andrA hunden:)

2009-06-20 @ 16:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0