Söndag, Blodspår och Odlaren

Söndag hyrde vi häst. Super kul så klart, jag hade Solan hon är så sööt! Varje gång jag kom inärheten av henne gnäggade hon, så söt :)
Lilla syster och Felicia var så klart också med. Ida hade Prillan och Felicia sin efterlängtade Tuss. Mamma fotade med min kamera jag fick i födelsedags present medans vi red

Felicia på Tuss

Ida på Promille ( Prillan)

 Jag på Solvige (Solan)

 Här galopperar vi, ni kanske har lagt märke till att hon slänger med svansen, dom gör det när dom är uppmärksamma på vad ryttaren vill. Kolla på öronen också så ser ni att dom är framåt men ändå lite vikna bakåt. På bilden ser det ut som om hon bara håller öronen så men egentligen klipper hon fram och tillbaka med dom, ett tecken till på uppmärksamhet. Ser ni Solans bakben att det går väldigt mycket under henne, så ska dom gå då skuter dom upp ryggen också och det är så man vill ha dom, de ska även kröka på nacken vilket hon gör. Fast jag tycker hon skulle kunnat gå ännu lite lägre med huvet.

 Solan och jag igen, ja hon är lite rolig Solvige hon gillar saft så jag delade med mig av min dricka


Blodspår la jag 2 stycken härom dagen. Ett till Kex och ett till Kevin. Vi skulle få gäster den kvällen så det blev lite stressigt när jag gick ut ungefär en 45min innan dom skulle komma och sen så skulle jag hinna duscha också. Men jag sprang i alla fall ut och la ett spår till var och en. När jag kom hem och hade duschat skulle jag titta till hundarna som jag trodde låg ute och sov nere på terassen. Men när jag kom dit var det ingen hund där. Jag sprang upp och frågade mamma var hundarna var, hon sa att Kex var ute på tomten men hon visste inte var Kevin var. Jag sprang ännu en gång och letade i huset efter honom. Men han syntes inte till. När jag gick ut på balkongen igen för att kolla ser jag hur han kommer springande glad och nöjd uppifrån skogen. 
Gissa vad han hade gjort. Han hade tagit spåren jag lagt tidigare. Bevisen var lite blod i päsen i ansiktet. 
Jaha är det ingen idé att gå det spåret sen då tänkte jag. Kevin var så glad så och jag var lättad över att jag hittade honom. Pust! 

Odlaren där var vi idag och tränade hundarna. Eskilstunas hunddressyrklubb heter klubben i odlarn. Det var roligt mamma körde lydnad med Kevin och jag körde 4 moment med Kex.
* Apport, trä bock
* Rutan
* Fot
* Stanna kvar
Det gick bra både för Kevin och Kex. Tog lite bilder på hundarna medan vi var där. Här kommer en på Kevin och en på Kex. Tog dom som jag tyckte var bäst.
 En nöjd och glad Kevin

 Redan som nästan 5 månader kan jag ligga stilla i rutan.

Nej nu måste jag skynda mig ner till Allsång på skansen ; )
Ledtråd till tävlingen: Det är ett tips till hundägare vad vi ska tänka på som är förkortat till FÄSTO

Ha en bra kväll alla!


Kommentarer
Postat av: Carro

va kul, o va fint Solan går:D

fina bilder=)

kram på dig<3<3<3

2009-07-15 @ 10:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0