Lila

Sitter här och ska snart måla naglarna, haha jo jag ska faktiskt göra det. Fick två jätte fina lila nagelack igår av Felicia.  Den ena är ljuslila och den andra mörk.
Ska jag berätta en hemlis, jag har blivit lila galen! Haha älskar den färgen nu.

Kex och Kevin ligger här i mitt rum och sover, dom värkar vara helt slut. Undra vad som tagit knäcken på dom? Jaja vissa dagar kan väl få vara sånna, man kan ju inte fara runt hela tiden. Bäst att dom vilar sig till imorgon då det kommer bli hejochhå här hemma. Det är ju min födelsedag så släkten och några vänner kommer hit, kul! Undra hur Kex kommer ta det, 15 pers här hemma.... ähh det har ju gått bra förut så varför skulle det inte göra det nu?

Nu byter vi samtals ämne och går över till ordet FÄSTO, värkar inte som att så många förstår att det är en tävling eller går ni och funderar på det? Jag förklarar en gång till vad tävlingen går ut på.

Varje bokstav i ordet FÄSTO är den första i ett ord. Ni ska alltså gissa så att F står för t.ex. Fyr, Ä för Ärta osv. Orden behöver inte ha med varandra att göra. Den som gissar närmast det rätta svaret vinner en länk till din blogg från min. Om du inte har en blogg eller hemsida så klurar du och jag ut något annat som skulle kunna bli bra som pris. Ni kommer att få 3 ledtrådar till och med den 12 juli. De kommer att stå kanske mitt i en text så det gäller att vara uppmärksam. Tävling avslutas den 15 juli. 

Den första ledtråden får ni utan att behöva leta. 
Ordet FÄSTO har med hundar att göra 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Ska fortsätta klura. Men kan inte göra det nu för att det oskar ute och det blippade till i vår tv där uppe så jag vågar inte sitta vid datorn mer nu.



Grattis i förskott!<33

2009-07-07 @ 21:50:19
Postat av: Carro

grattis<3<3<3<3<3

hmm... har inte kommit på det än men ska fort. att klura=) kramisar<3

2009-07-08 @ 10:37:39
Postat av: Lisa och Arwen

glömde säga Grattis =) Arwen ger dig en koskitluktande puss i present (hon har varit på en bondgård och rullat sig i koskit)

2009-07-08 @ 16:03:04
URL: http://freewebs.com/lagottoarwen
Postat av: Issa

Hej Kex,

jag heter Issa och vi sågs på Hesiodos-träffen i juni. Det var jättekul eller hur? Du är ju ganska liten ännu - jag är precis ett år äldre än du - men du verkar bra på att busa...

Jag gillar också att busa, och det är ännu roligare nu, när jag blivit större och vet precis hur jag ska bära mig åt för att driva matte vansinnig. Jag gillar exempelvis att tugga i mig allt möjligt gott som jag hittar ute och matte gillar inte att jag luktar skunk om munnen. Så när jag är lös (vilket jag älskar att vara i skogen) och hittar något riktigt smaskigt brukar jag nappa åt mig det och springa när matte ropar. Det tycker jag är jättekul. Matte brukar då glömma allt om hur man ska göra och skrika åt mig...

Jag gillar också att gräva ner mina tuggben i mattes och hussar sängar. Det är så mjukt där - och det är ett bra gömställe. Tycker jag.

Hälsa matte och säg att hon har en riktigt bra blogg och hemsida. Jätteroligt att läsa.

Vänliga hälsningar,

från din kompis Issa (Hesiodos Itaca Ice, efter Barras och Ida)

2009-07-10 @ 17:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0