ÄLVSJÖ MÄSSAN - STORA STHLM

Varning långt inlägg blir det här!

Idag var den stora dagen inne, som man har väntat på så länge. Klockan ringde vid 06.00 och då var det dags att stiga upp. Det var lite jobbigt allt, trött var man, men upp kom jag i alla fall. Värre var det med hundarna. Kex har blivit en sån sömntuta, men tillslut kom hon också. 
Efter att ha slängt i sig frukost, duschat håret och packat ner det sista bar det av.

Vi var framme kl. 8.20, så vi kunde i godan ro rasta av Kex som blev lite fjantig och inte ville gå på gräset där massa med hundar hade kissat och trampat omkring. Vi lyckades ta oss in rena för en gångs skull och in till ringen utan att snubbla eller trampa någon på tårna, haha.
Det blev en lång väntan, fast även den var rolig på sitt sätt då jag hade ute Kex lite då och då så fick man kommentarer som "Åhh, gu va söt hund!" sen var det så roligt jag hörde att någon hade sagt om Kex "Det där är ju ingen hund, det är ett gossedjur" - hahaha älskar sånna kommentarer, fast vem gör inte det?
Många var det som knäppte kort på oss, och då var vi inte ens i ringen.
Tillslut blev det entligen våran tur - junior tikarna. Jag ställde mot både Lotta och Lisa så det var lite pirrigt precis innan men annars höll sig magen på plats ;)


Lotta ställer ut fin Ice

Hon hade även med sig Pudel och han tog sitt andra CERT idag, till det vill vi säga GRATTIS!! Jag fick tyvärr inga bilder på den skönheten...


Kex syster Arwen ställs här av Lisa, båda två var super duktiga! De kom på reservplatsen eller 5:a, grattis till er, bra jobbat :)

Innan jag gick in i ringen hade jag bara en tanke i huvet "nu ska vi ha ROLIGT, Kex ska tycka att det här är super kul!" Det var min tanke. Ni kanske undrar vem som vann nu då? 
Jo med lite glädje kommer man långt - vi blev placerade på 1:a plats med HP! :D 
Så roligt! Första officella utställningen och man vinner, är inte det nästan ett mirakel!? Vi har haft jätte roligt idag och det var det många som fick se, så nu har vi skapat oss ett ansikte med namn känns det som :)



Mobba inte mitt leende - hahaha ;)

Kex fick kritiken:
Trevlig tik, vackert huvud och uttryck, bra ögon, bra öron, bra tryffel, bra underull. Tillräckliga lockar, mycket trevligt temprament, välkroppad. Bra ben och tassar, rör sig lätt och vägvinnande. 



Så vi kom hem med två fina rosetter stolta och väldigt jätte nöjda med dagen!!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Vilken start! Ni är så duktiga du och Kex, vilket team!

2009-12-13 @ 21:44:04
Postat av: Lisa och Arwen

jag har ingen aning vilka vi kommer vara med på, på påsken kanske vi är i fjällen så lilla sthlm vet jag inte om vi är med på, men den i västerås är vi förmodligen med på, och den i österbybruk. Sen har jag inte utställningskalendern i minnet, men många blir det =D

Var sugen att åka till Danmark och World Dog Show, men hoppar över det och åker någ på tredagars i Jönköping istället. Jag jobbar på somrarna så det är svårt att veta hur många man kan vara med på.



har ni bestämt vilka ni ska var med på då?



På den i västerås antar jag att vi ses, det är ju nästan hemmaplan för er =D



kram

2009-12-13 @ 21:48:00
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/
Postat av: Carro

va kul, grattis=) söta bilder=P

kram<333

2009-12-14 @ 18:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0