Blöt men söt!

Nu har allvaret dragit igång på allvar! Första läxan fick vi idag, i spanska. Den är lätt kan det mesta men en repetitio sitter inte helt fel. 18 glosor blev det och text till det. Inte så farligt. Jag blev förvånad idag att jag faktiskt kommer ihåg och kan en hel del spanska från förra terminen.
Idag hade vi slöjd för första gången, i år har man fått välja slöjd själv. Trä eller sy. Jag valde sy, tror att jag kommer att ha mer nytta av det senare. Det är så himla skönt vi är bara 5 st. och har båda salarna för oss själva, kan det bli bättre!?
Nog pratat om skolan.

Igår kväll far jag, mamma och Ida iväg med hundarna till sandbankarna. Där fick dom plaska i vattnet. Kevin simma rättare skrivet men Kex bara plaskade runt och så grävde hon så klart, bus hund. Menmen är man Lagotto så är man.
När vi varit där ett tag kom det en bil till med två andra hundar i. En Flatt i höglöp och en jakt labbs valp som var lika gammal som Kex. När Kevin kände lukten av flatten så simmade han som en tok över till andra sidan, vi hann få tag på honom. Resten av tiden i sandbankarna fick han vara i koppel. Flatten och Labb valpen skulle också simma så dom släpptes och Kex och Alice som labben hette började gensat leka. Alice vann alla brottnigns matcher eftersom hon är mycket tyngre än Kex. Men när det blev jaga lekar vann Kex överlägset hon tvärnitade lätt, hoppade åt sidan och sprang som en tok, a pice of cake.

Bus valpar :)

Snälla matte kan vi inte leka lite till?
 

Vilken av bilderna gillar ni bäst? Den med Färg eller den svartvita

Dagens händelse
Vurpade på näsan i trappan i skolan, pinsamt! Böcker, väskan ja allt jag hade i häderna flög och där låg jag och kravlade på golvet, hahaha jag är så himla klumpig! Men det gick bra inget hände mer än att jag fick en törn på mitt självförtroende... 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man ser typ inte så stor skilnad:)

2009-08-26 @ 17:29:25
URL: http://aader.blogg.se/
Postat av: Carro

va gulig hon är=D kram<3

2009-08-26 @ 17:58:13
Postat av: julia

Sv: haha, ja visst är den!

Okej, då fattar jag ;) x)



Kram!

2009-08-27 @ 17:19:36
URL: http://jullizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0