Zenta

På lunchpromenaden fick även Ida och Zenta ett litet lydnadspass var. Jag brukar aldrig träna med Zenta annars men jag tyckte så synd om henne nu när mamma är borta på någonting vad det nu va.
Kan ju säga att Zenta inte är lika på som Kex är men hon klår Kex i smarthet. Zenta är lite för smart egentligen. ;) Hon stannar alltid upp innan hon gör någonting, själv tycker jag det är lite jobbigt när dom gör så istället för att bara göra. Men alla är ju olika. Idag gjorde hon så ibörjan också i FF. Men med lite knep o knåp släppte hon det faktiskt rätt så snabbt. I slutet ville jag se om hon hade nappat på belöningssättet vi tränade med och se om det gett något resultat. Så jag prövade att bara gå utan att säga någonting till henne men hon slöt upp vid sidan efter bara ett litet tag. Tror till och med att hon tyckte det var roligt! Mamma har gjort ett bra jobb med lilla Zenta som blivit riktigt duktig för att vara Zenta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0