Jämna prestationer var det ja....

Ja... vart ska jag börja? Kaos beskriver nog den här tävlingen rätt så bra, hahaa. Det var det där med jämna prestationer ja, fniss.. ;)
Det började med att vi fick startnummer 1 = skräcksenariot och en ännu nervösare Jenny. Och sen gick det ju som det gick också.
9,5 på sittande i grupp (hon sitter och trampar den rackarn)
9 på platsliggningen (som vanligt, grrr, var hon tvungen att smaka på backen)

Sen fick vi någon minut till att värma upp och komma in i träningsbubblan och så bara in på plan. Innan jag gick in på plan så sa jag till pappa att det antingen skulle bära eller brista. Antingen eller. Det blev eller. Jag kom in på plan och så började det. Jag uppförde mig konstigt och nervöst och var skötte mig inte alls utifrån förar perspektivet. Kex var taggad till tårna och eftersom och jag kunde inte hantera det idag. Vi körde FF vilket blev och under FF taggade Kex till ännu mer. Sättande under gång bröt jag eftersom att Kex fick sitt välkända Kexryck mitt i allt ihopa och inkallningen vi gjorde blev för mycket och då bröt jag helt. Och jag som till och med ritade sånna här ":D" smilisar på vittringspinnen.
Domaren kom fram och sa att hon i alla fall tyckte jag hade en väldigt glad och trevlig hund, av det hon fick se, men som just idag kanske hade lite svårt att hålla alla tassarna på jorden. ;)
Glada Sandra & Jade i ett kanon FF

Efter att tävlingen var slut gick jag ut och körde igen och självklart fungerade det hyffsat bra då istället. Jag var coolare = Kex var coolare. Ja, men så kan det gå! Men jag måste säga att jag känner mig maktlös i det här. Jag vet inte hur jag ska få till det här egentligen? Hur jag ska göra?! Det får bli ett samtal till Viljo ;)
Duktiga Mia och Carma

Grattis till Sandra & Jade och Marie & Carma som båda två kom på en 2:a placering i sina klasser och genomförde hela programmet snyggt och samlat!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Det är så här det är att tävla med dom små fyrfotingarna. Ta det lugnt du är så duktig, beundrar dig verkligen. Jag och Flisan har inte gjort debut en i LKL III men ska nog försöka i sommar. Hon är inte så koncentrerad som Ginza är som jag var upp i eliten och tog ett första pris med, men har fått lagt ner det för hennes ljudkänslighet. Jag har Hesiodos Isafarnie "Flisan"

M V H Ann-Britt Karlsson, Krama om Ida från Flisan

2012-04-22 @ 19:22:30
Postat av: Anna

Det är värkligen inte lätt när man bli nervös inne på plan, hundarna känner av det så tydlit.

kram

2012-04-22 @ 19:36:30
URL: http://letfors.webb.se
Postat av: Minna och Bozz

Ni är jätteduktiga Jenny!

2012-04-23 @ 09:00:42
Postat av: Angelica & Bovisen

Fin blogg, och gud va kul med tävling! Jag hoppas att jag vågar mig ut på banorna snart. ;)



/Angelic & Bovisen

2012-04-23 @ 14:13:33
URL: http://livetmedenborder.blogg.se/
Postat av: Marie,Love&Carma

ja man vet aldrig vilket humör dom är på, helgen innan gjorde ni en fin prestation, du får leva på den ;-))) Men en nyttig informations tävling blev det för kommande tävlingar eller hur? ;-))

Kram marie&carma

2012-04-24 @ 06:36:47
URL: http://wwww.briard.mia-co.com
Postat av: Nova [ fotoblogg]

Vad med och tävla om att bli veckans blogg. All info finns på min blogg.

2012-04-25 @ 14:01:26
URL: http://forevernevertogether.blogg.se/
Postat av: Jennie och Exxa

Haha härligt :) Men det viktigaste är att ni har kul!

2012-04-25 @ 20:25:24
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0