Fjärren

Imorse, eller ja kl. 12 så gick jag och Kex ut och sprang. Idag var det tungt. Blöt snö tillsammans med blåst och fuktig luft är ingen höjdare. Men vi kämpade på i alla fall. Sen så blev Kex trött och sov hela eftermiddagen. Sen när hon vaknade gick vi ut tillsammans med mamma och Zenta och tränade. Idag gick det verkligen bra! Hon var super duktig trots alla störningar. Om det fortsätter gå så här bra så kanske vi åker ut till Kungsör redan i slutet på mars och tävlar. Sen ska jag bara säga att jag kom på det! Jag kom på det, jag kom på det, jag kom på det!! :D Ända sen vi började med "fjärren" som momentet kallas har vi haft problem med att Kex tar ett steg fram varje gång hon sätter sig upp. Men nu äntligen kom jag på vad det var jag gjorde för fel! Jag kom på det när hon tog ett steg fram när hon la sig ner också. Det är mina händer! Man får ju köra med handtecken också på fjärren och det gör jag också. Och felet som jag gjorde var att jag att jag drog bak handen för långt så hon trodde att hon skulle ta ett steg fram. Så då provade jag att ta fram handen istället och då så fungerade det! Jag provade flera gånger och det fungerade lika bra varje gång! :) Så nu får vi hoppas att det fungerar senare också!


Hahahha, "yesterday was so last year..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0