SHETTISFÄLTTÄVLAN & EN STOLT MATTE

Idag gick hela famlijen upp kl. 05.00. Det var faktiskt inte så jobbigt att gå upp så tidigt men det kändes att jag inte fått sova ut ordentligt. Kl. 06.00 kom vi till stallet för att hjälpa till med hästarna. Sen bar det av till Baståsen. Ida hade startnr. 40. Det tog 12 ekipage per timme på dressyren, men jag tycker att det rullade på bra och det gick lite fortare än som sas att det skulle. Det var fler än bara Ida som deltog från Lundy så man hade hela tiden någon att titta på. Sen var ju Kex med, såklart ;) Så jag tränade lite lydnad med henne. Jag blev imponerad av henne! Hon klarade att hålla koncentrationen på mig fast än det låg hästskit på marken, hästar och hundar som gick omkring henne och allt folk som gick runt. Trots detta klarade hon att hålla kontakten och lyssnade på mig! Vi tränade inte så mycket men jag tror att det gav en hel del!!
Zenta var också duktig! Jätte bra träning för henne. Ibörjan av dagen låg gick och runt och gnällde lite men ju längre tid som gick slappnade hon av mer och mer. 
Hur som helst efter att Ida ridit dressyren blev det hoppning direkt. Vilket Ida gjorde bra, precis som dressyren. Efter hoppningen kommer ju terrängen. Den tycker jag att Ida gjorde bäst av allt! Alla som var med var verkligen superduktiga. Jag vet bara två stycken som ramlade av. En liten stackare ramlade av i vattnet.
Det var jätte varmt idag och mina axlar är helt röda och man kan väl säga att man ser att jag haft linne på mig ;)

Lite bilder från dagen.


Söta Emelie väntar på att dagen ska börja, korsning minishettis fjording


Även Prillan (Promille) tycker att det är gott at vänta, haha!


Ida och Promille inne på dressyrbanan


Och så hoppningen

Sen kom ju terrängen men där sprang jag med några som red banan, så där kunde jag tyvärr inte ta några kort.
Ha en bra kväll alla!! :)


Kommentarer
Postat av: Lisa och Arwen

vad duktig du är Ida, och modig. Jag är en fegskit när det gäller hoppning och skulle aldrig våga mig ut på fasta hinder i skogen. Fast min ridklubb heter Gävlefältrittklubb =)



kram

2010-05-22 @ 22:10:41
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0