PROV =O

Hejsan svejsan på er!
Har hållt på ett tag med att fixa bloggen utan resultat. Ska ha en liten rulldown meny under headern där uppe. Nu vet jag i alla fall hur man gör så var berägga på att det kommer komma snart någon dag.
Men hur som helst så är det en ny dag och det är lördag! =)
För ett tag sen kom jag och Kex hem från en väldigt lyckad träning på klubben. Det var kurs idag. Kex har blivit super duktig, tycker i alla fall jag och linförighet är hennes starka sida!
Idag körde vi linförighet, platsliggning, läggande undergång. Det var det vi körde sen så ville tränarna att vi skulle prova på lite saker som kommer vara med på provet.
Om 4 veckor är det prov-"tävling". Det är lydnads 1:an alla i kursen ska köra fast en mycket snällare variant. Den måste man klara annars är man fast där man är. Man måste få en viss poäng, 160 vare tror jag, för att få gå vidare till nästa kurs. Tur att man få göra om senare om det inte fungerar så bra den gången. Men godkänd måste man i alla fall bli för att få anmäla sig till en fortsättnings kurs på klubben. Vi får se hur det går. Kex är ju så liten än och vi är inte på långa vägar lika duktiga som de andra men vi knatar på i våran takt och så, ingen press. Det kommer bli bra sen, hon har viljan att jobba, hon är duktig och vill lära sig nya saker+ att hon är snabb tänkt oxå.
Det kommer säkert bli bra när hon blir stor och saker och ting börjar gälla på riktigt men än så länge är hon ju så pass liten att inget gills och inga större krav!

Nej nu ska jag äta en försenad lunch sen ska Kex badas. Kort kommer jag lovar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0