Igår kväll & idag

Igår kväll jaa.. jag var ute och sprang Önstarundan, det var skööönt! Tog ungefär 30 minuter. Den är 5,1 km lång från oss. Ska nog börja springa lite längre nu, tror jag ska springa igen imorgon. Jaja vi får väl se, men nu va det inte det här jag skulle berätta. Utan det som hände efter. 

Alla hundägare som läser det här, kanske förstår vad jag menar när jag säger att det finns vissa tillfällen när man bara vill ta sin hund och slänga den i väggen. Självklart gör man inte det! Men det är så man känner att man vill göra i det läget. Så kände jag igår, det struntade Kex i hon hade skit roligt!! Inte jag....

När jag kom hem efter spring rundan var Kex piggare än hon var när jag lämnade henne: Då hade vi varit ute så hon fått jobba. Men på en halvtimme hinner man tydligen bli pigg igen. Så efter att jag hade gjort mig iordning inför kvällen, alltså satt på mig pjamas och så gick jag bara upp på kullen med Kex så att hon skulle få springa av sig samt kissa och bajsa. Det gjorde hon men när jag gick ner till baksidan igen tyckte hon att vi skulle leka lite. Tyckte inte jag, var trött efter en lång dag och spring turen. Jag gick ner till framsidan i min pjamas stövlar. Sen helt plötsligt kommer Kex springande med folie i munnen, inte bra tänkte jag. Så jag försökte locka till mig henne på alla möjliga vis men hon bara sket i mig och började tugga i sig foliet. Jag sprang och kutade som värsta token för att få uppmärksamhet. Så fort jag kom nära Kex sprang hon som en tok och helt plötsligt fick vi ombytta roller hon sprang som en toka med foliet i munnen och jag stog och tänkte vad jag skulle göra. Hade redan provat allt jag kunde komma på. Sen så fick Kex för sig att springa upp på grann tomten. Där sprang hon och så la hon sig och började gnaga på det där foliet. Nu var jag trött på henne, jag gick fram till henne över på grannens tomti mina nalle braller och röda stövlar och en stor ful tröja. Men när jag var någon meter ifrån henne sprang hon och jag sprang efter. Ja jag vet att man inte ska springa efter hundar men mitt tålamod var helt bortblåst!! Så där sprang vi Kex med foliet och jag i mina nalle brallor och röda stövlar + tröjan då. Upp på grannens tomt och ner på våran. Inte nog med att Kex gick in och började skälla på deras tomt när klockan var mycket och jag kom flåsande efter, grannen satt i köket! Pinsamt. Den vilda jakten fortsatte tills jag tillsist fick tag på henne, efter att jag sprungit som en dåre i gummistövlar, vilket inte är det lättaste att springa i : / 
Släng dig i väggen hund! Det var ett sånt ögonblick. Vi blev sams igen sen när vi båda surat av oss ett tag.
Ja hon kommer på mycket min lilla sötnos, hon hade i alla fall jätte kul så det fanns något positivs i det med.

Och över till idag. Har varit med Felicia som kom hit och med sig hade hon en present... till mig. Så snäll som hon är!! Tack så mycket Felicia det var gott och fint!! Haha. Senare på kvällen åkte vi och kollade på Ice Age3 den fick 3 stjärnor av mig, inte den bästa men värd att se.

Det var allt hoppas allt är bra! Glöm inte att tänka ut ordet FÄSTO! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: carro

det där lät ju jobbigt, springa runt o jaga en "liten" busig (men väldigt söt)hundvalp i stölar=)pust...

kram på dig i iaf<3<3<3<3<3

2009-07-07 @ 10:16:39
Postat av: Lisa och Arwen

uscha jag känner igen mig i din berättelse, både igår och iförrgår så var jag väldigt nära att sälja tillbaka Arwen till Dorota =P hundusling. Men sen blev vi sams igen, hihi

2009-07-08 @ 16:01:07
URL: http://freewebs.com/lagottoarwen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0