Gymnasievalet

Jag tycker det här är så jobbigt att behöva välja mellan alla dessa linjer och utbildningar. Än är det några månader kvar men man tänker ju på det. Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill, varken vad jag vill bli eller vad jag vill gå för linje. Jag är lite stressad över det faktiskt. Att mina kompisar verkar veta precis vad dom vill bli och vilken linje dom vill gå stressar på ännu mer. Alla kataloger om olika gymnasielinjer blir bara fler och fler här hemma på skrivbordet och valmöjligheterna till olika linjer blir bara bredare och bredare. Och dom här förväntningarna man har på sig gör mig galen! Särskilt när en lärare kommer fram minst en gång i veckan och säger att man ska gå natur och att han ska lära mig vissa saker då så att det inte blir så jobbigt sen. Tack för omtanken men jag kanske inte vill gå natur!? Är det någon som har funderat på det?? Att det faktiskt är mitt val. Åh, vad det här är svårt! Att leva upp till andras förväntningar men samtidigt göra något som man själv vill och ha kul på vägen. Det är ju liksom här det börjar. Det är nu man måste våga välja sin egen väg och göra det man själv vill... svårt är det i alla fall!¨

Kommentarer
Postat av: hugan

Trodde Kex skulle dansa till musiken ;-)



Men skulle du inte rikta in dig mot djursjukhus? Veterinär? Eller vart var du och praktiserade för ett tag sen?

Förstår att det är jobbigt, jag är gammal mot för dig och vet ännu inte vad jag vill bli! Hoppas du kommer på det snart!

2011-11-05 @ 18:33:36
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0