Bra tips och råd!!

Jag kan inte sova idag. Eller, ja, jag har inte provat än men just nu när jag sitter här kan jag inte sova. Så jag tänkte prata lite med, snäll jag är hah?
Ikväll åkte jag och Kex iväg till klubben för att träna tillsammans med Malin och Cola för Leif. Det kändes verkligen bra att få lite tips och bra råd av honom. Jag inser mer och mer att det här med klass 3 kommer att ta bra med tid. Jag vill vara nogrann med momenten. Lägga en bra grund så att jag har den sen till eliten, för dit ska vi!! Jag tänker sätta upp mål som vi ska ta oss till under den här sommaren. Det vi behöver träna en del på som jag ser det nu är ju alla nya momenten i 3an + platsliggningen. Men dom jag ska lägga ner extra mycket vikt på under sommaren är platsliggningen, fjärren, apporteringen och vittringsprovet. Platsliggningen måste jag börja om från ruta ett. Hon vippar ju fram och tillbaka med baken hela tiden och det tolkas ju som orolighet. Och det är ju så att ju högre upp i klasserna man kommer desto mer poäng är det som ryker. Och en sån sak tycker inte jag det är värt att missa på. Platsliggningen ger ju så många gratispoäng! Jag ska lära in ett nytt kommando 'plats' och då ska hon ligga rak i kroppen med huvudet i marken. I fjärren måste jag lära in själva tekniken, låsta bakben. Huj, tro mig det kommer ta bra lång tid. Metallapporten måste jag få henne tycka är det roligaste som finns! Och, ja, vittringsprovet har vi inte ens börjat på än så det kanske är dags att göra det snart. Sen ska vi öva på positionen i fria följet och transporter mellan alla moment är också en sak som vi ska öva på. Kommer tillbaka med målen jag ska sätta upp. Måste sova på saken först. Tack för hjälpen idag Leif!!

Föresten tror jag allt att jag behåller min hemlis för mig själv ett tag till. Tills jag vet vad jag ska göra med den... hmm.. nyfikna är ni inte?? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0