Ledig :)

Halloj! Skönt med ledighet va? Nästa vecka blir det bara 2 riktiga skoldagar + avslutning!!
Igår kväll hjälpte jag till att skriva åt elitklassen i lydnad. Det var riktigt kul. Det är kul att se hur domaren dömmer och vad han kollar på osv. Sen är det ju kul att kolla hur duktiga alla ekipagen va!! Jag blev riktigt imponerad av en borderterrier. Den va sjuk duktig!!! Den kom två också efter Leif och Kiwi! Det är kul när andra raser än border collie, aussies och de vanliga raserna är med och tävlar.

Idag har jag och Kex varit på klubben och tränat lite. Jag tycker allt att det gick bra med tanke på att vi inte kört trean så länge. Vi kämpar på. Fjärren är svår tycker jag. Att inte ta ett steg fram är inte alls lätt. Men det svåraste tror jag inte kommer bli själva momenten i sig utan jag tror att det kommer bli svårt för Kex att hålla ihop hela vägen. Men det tar vi sen. Nu fokuserar vi bara på att försöka lära in momenten först så tar vi resten sen när det är dags för det. Ikväll är det stallet som gäller men nu ska jag bara ta det lungt, sköönt med ledighet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0