Träning

Igår var det träning med treklubbarslaget. Blidde ingen träning med Leif tyvärr. Det får bli en annan gång. Men den träning som blev av finns väl inte så mycket att säga om. Övertaggad och slarvig hund och en okoncentrerad matte. Vi var glada i alla fall ;))

Idag har jag stressat runt hela eftermiddagen. Nu ikväll landade jag här nere på fotbollsplanerna för ett träningspass med Bosse med Gissa.
Foto: Ida LT


Kex har en del små irriterande små saker för sig. Så sjukt taggad hund som inte kan hålla käften. Hon gör ju många moment så himlans bra och så ska hon hålla på att slarva sådär. Mer stadga träning får det bli. Tror allt att jag måste tänka över mina belöningsmetoder också för just nu blir det bara fort och fel och inte fort och rätt. Det kanske landar om ett tag? Nej, jag ska ändå pröva ta bort bollen mer. Det kanske kan fungera. Trots alla små irriterande saker så är jag ändå rätt nöjd med dagens pass. Hon har så skön attityd, svansen går i ett hela tiden och det är något som jag är väldigt glad för! Kan inte låta bli att skratta åt allt tokigt hon gör, haha, ni ska se hennes små upptåg ibland. Både jag och Bosse fick oss några skratt under dagens träning ;)
Foto: Ida L T

Jag fick veta en annan rolig sak idag också förresten. Jag fick MVG- på nationella i engelska och samma betyg i slutbetyg i engelska! Ohjäää, jag är påväg tillbaka! Hahah, känner mig sådär löjligt glad ;))
FOTO: Ida L T
Måste ändå ge ganska bra betyg på träningen när hunden vägrar gå av plan! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0