Vååååår!!

Våååååååååååår, vååååååååååååår, vååååååååååååååååååååååååååååår! Har sett både 1 fjäril och 1 geting idag när vi satt ute på varendaste rast och stekade! :D Jupp, det är vår!
Dagens träningspass med Kex va lite annorlunda än våra andra. Vi ska börja träna lite sånt här lite mer framöver. När Kex var liten så tänkte ju inte jag alls likadant angående hundträning som jag gör idag. Jag hade inte alls samma kunskap och visste inte om alla dessa övningar. Idag låg träningspasset på grundträning. Att kunna växla aktivitetsnivå och sen att snabbt kunna släppa en sak, skita i den och ta nästa så snabbt som möjligt.
Jag hade med mig 4 kampleksaker ner på ängen som jag la ut i en cirkel med några meters mellanrum. Sen så gick övningen ut på att vi kampade med en leksak och sen så poff skulle vi till nästa, släppa den som vi nyss lekt med och leka med den andra leksaken istället och så till nästa osv. Det här tycker Kex är lite svårt även i den andra slags träningen, att kunna släppa en sak och koncentrera sig på en annan. Men jag tycker ändå hon lyckades rätt så bra. Vi körde ett varv x3 och mellan varven så körde vi stadga i platsliggning och sittande i grupp. Tycker hon var duktig på att växla på on och off knappen. Hon kunde ligga/sitta stilla och vara koncentrerad på det och nästa stund ha on-knappen på för fullt.
Sen avslutade vi med ett uppletande, vilket hon klarade bra det med ;)

Kommentarer
Postat av: Ebba och Pelle

Så roligt med annorlunda träning, kul att testa på nya saker också :)

Åh, våren har kommit hit också, aldeles, aldeles underbart! :)

2012-03-13 @ 07:31:06
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0