Tävlingsdags!

Nu har jag bestämt mig för att berätta för er att jag och Kex ska ut och tävla. Förut har jag inte velat skriva här om vi ska ut på någon tävling för jag har tyckt det känns lite jobbigt. Men mitt nyårslöfte har jag inte tänkt att bryta så nu kör vi!
Japp, två veckor från idag är det en tävling på gång för våran del! Vi har inte varit ute och tävlat på ett helt år! Craaaazy! Men nu är det dags att sätta foten på tävlingsplan igen känner jag ;) Den här tävlingen är ingen tävling där jag har målet på att samla poäng. Jag anmälde mig mest för min egen skull. Se lite hur vi ligger till, känna av situationen, lära mig lösa problemen som kan uppstå på plan osv. Den här tävlingen har jag siktat in mig på attityden hos Kex, få den att hålla genom hela programmet och sen mitt framförande som förare. Med mitt framförande som förare menar jag hur jag gör om det t.ex. uppstår ett problem. Om jag snabbt kan tänka ut en plan B och hur jag klarar när folk står och tittar på oss och sen måste jag även träna lite på att hålla nerverna i styr ;)
Den här tävlingen är annorlunda en någon jag varit på tidigare. Momenten är uppdelade på två olika planer! Vi kommer behöva byta plan 2 ggr och med det också byta domare 2ggr. Det är något helt nytt för oss. Ska bli spännande och se vad de olika domarna säger om oss!
FOTO: Ida LT

Kommentarer
Postat av: hugan

Jag tror ni tar hem rubbet!

Varmt lycka till :)

2012-03-26 @ 17:41:45
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad spänade med tävling :) jag vill ochså tävla, efter man har gjort det ett antal gånnger är det inte nervöst längere.

Kram

2012-03-26 @ 21:54:40
URL: http://letfors.webb.se
Postat av: C.J.

Spännande! Lycka till! =)



(PS. Har aldrig hört talas om att man byter plan och har två domare under samma tävling.)

2012-03-27 @ 16:39:25
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0