Veckans tips ;)

De flesta som har hund har väl hört talas om Fyrklövern? Om inte så är fyrklövern de fyra belöningssätten - Jaktlek, Kamplek, Socialt och Godis. Det här är en sak som många av oss lätt glömmer. Och det är inte alls bra! Den här delen är precis lika viktig som att träna in momenten och att få dom att fungera, om nu inte fyrklövern är ännu viktigare vilket jag skulle vilja påstå! Det är ju trotsallt belöningarna som ligger bakom momenten, som gör så att hunden vill utföra momenten. Det är någon del av denna fyrklöver som är målbilden för hunden i de olika momenten. Därför är mitt tips till er att träna upp en bra och STARK fyrklöver! Öva på att kampa eller kasta boll eller bara använda rösten och händerna som en belöning. Försök få alla bitarna lika roliga. Jag vet, det här är inte lätt! Jag kämpar själv med det här och just fyrklövern tror jag nog man får jobba med så gott som hela tiden. Fast olika mycket förstås från hund till hund.
jakt
kamp
Socialt
Godis ;)

Kommentarer
Postat av: C.J.

Jag har faktiskt aldrig hört talas om fyrklövern innan. Så det var intressant att läsa om. Det vi i så fall behöver jobba upp är det sociala. Sendit tycker inte att det är så värst roligt jämfört med godis/lek.

2012-02-26 @ 21:35:12
URL: http://mightytigress.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0