LL Talangläger

Nu känns det som om vi har hunnit återhämta oss efter helgen ;) Som jag skrev förut var det en lärorikhelg som satte tankarna in på lite nya banor och många nya idéer ploppade upp i huvudet. 
Fredagskvällen inleddes av Anders Kjernholm som pratade om uthållighetsträning som låg som en röd tråd genom hela helgen. Anders pratade om länkning av moment, länka flera varv, överträning av moment osv. Redan här sattes nya tankar igång.
På lördagsförmiddagen började vi med att köra igenom FF, inkallning och apportering och efter lunch fortsatte vi dagen med att köra på med uthållighetsträning. På kvällen kom Maria Brandel och pratade om att "Prestera på beställning" - ur en förares perspektiv. Hon pratade bland annat om hur jag och min hund ska få till den rätta känslan på både träningsplanen och tävlingsplanen. Hon pratade också om grundträning, detaljer/moment, kedja/helhet, tävlingsträning och mycket mer. Fick med mig en massa saker att tänka på från henne! :)
Söndagen inleddes med att vi med våra hundar skulle prestera på beställning för Maria B. Vi fick välja ett par moment som skulle bilda en kedja och så blev det som en liten tävlingsträning för Maria. Jag och Kex körde en rak inkallning, sättande under gång och lk3 rutan. Sen fick vi också en lapp med oss hem var där Maria skrivit någon rad om vad hon tyckte :)
Kan säga att den här lappen ska jag ha i min väst och läsa varje gång innan jag går in på tävlingsplan! ;)


Sördagen fortsattes med störningsträning och sen bar det av hemmåt. Var som sagt ett väldigt givande läger för min del och jag kan säga att det är ett sjukt trevligt gäng av hundar och förare jag hamnat i! Längtar till landskampen mot dear Norway då vi får ses igen! Nu ska vi köra järnet fram tills dess! Är taggat till tårna ;)

Kommentarer
Postat av: linnea

Kul! kan tänka mig att ni lärt er massor! :)



Angående lydnadsprojektet så får jag inte min filmkamera att fungera så får nog hoppa det. Just nu går det ändå inte att träna med henne.

2012-02-28 @ 21:43:11
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Anna

Vad kul att lägeret känns så bra :) Att ha en sådan lapp och läsa är värkligen är rent tävlingsphkolig mässingt!

Kram

2012-02-28 @ 21:52:35
URL: http://letfors.webb.se
Postat av: Rebecca

Åh, vad kul det låter! Härligt att det är så givande.

2012-02-29 @ 14:05:11
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se
Postat av: C.J.

Låter som ett väldigt givande läger!

2012-02-29 @ 19:43:58
URL: http://mightytigress.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0