Olika från dag - dag

FOTO: Felicia

FOTO: Felicia

Hej, alla glada. Egentligen borde jag göra lite NO, men jag pallar inte, så jag skjuter upp det - IGEN. Haha.
Idag har varit en rätt så bra dag. Började dagen med att dra upp Felicia, Kex och mysprylen ur sängen och släpa med mig dom + Zenta ut på en härlig långprommis i solen. Efter det drog jag och Felicia tillsammans med Ida och Lovisa iväg till Tuna-Park. Efter det åkte jag, mamma, pappa och hundarna iväg till svamp och spårskogen. Det var faktiskt riktigt mysigt att bara få gå runt i skogen och bara få va. :)
Nu på kvällen så sprang jag och Kex ner till ängen och tränade. Både jag och hon var super pepp och jag kan säga att jag är väldigt stolt över min lilla hund!! Attityden både från hennes och min sida var på full topp!! Vi började med metall och träapporteringen. Hej och hå vad den har vuxit i både mina och hennes ögon. Hon springer ut greppar och springer in. Den börjar lika bilden jag har i huvudet. Tjohoo, tacka vet jag målbilsträningen! Om man bara bestämmer sig för något så går det, det har jag bevisat för mig själv nu! Vi har börjat träna på vittringen idag också. Tycker att det nog är dags att ta tag i den. Tror nog inte den kommer ge oss några större problem längre fram, möjligtvis att hon tuggar men det ska vi börja jobba på redan nu. Rutan gick väl inte så där super bra idag. Vi har ju ökat avståndet till rutan nu en bit, det krånglar till det för henne lite. Det går nog snart, har inte varit några problem förut. I inkallningen tränade vi också målbilder, jag känner att det här kommer bli bra ;) Kampen tränar vi dagligen på. Hon har blivit rätt så bra på att 'fejka' nu tycker jag. Lite småsteg i rätt riktning har vi allt tagit.
Förresten så har jag lite news om fjärren. Vi satt och tragglade den här för nån dag sen. Och sen så skulle jag säga 'backa' men det blev 'back' istället och då satte hon sig helt plötsligt väldigt fint ifrån stå. Så nu har vi ett nytt kommando från stå till sitt, 'back'. Har fungerat alla andra gånger sen dess också. Så ja, det kör vi på numera.
Gårdagens träning tänker jag inte ens utvärdera. Jag var ofokuserad, Kex var ofokuserad och ja allt gick skit... Tänk så stor skillnad det kan vara från dag till dag!

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Låter som en bra dag :)

2011-09-18 @ 10:33:31
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0