Inspiration

Godagers alla roliga! Idag är det söndag vilket jag hoppas att alla vet. Min helg har inte varit särskilt aktiv. I fredags var jag hemma från skolan igen. Så går det när man rider med feber, dumt gjort!
Vet ni vad jag har gjort, jo, nu har jag tagit tag i apporteringträningen. Äntligen, nu ni! I fredags satt jag och klickade en massa när hon hon grep och kom och satte sig framför mig. Sen har jag tagit med mig apporten på vår en av våra dagliga promenader. Då har jag kastat ut den, kommenderat och sen sprungit och gömt mig någonstans. I början gjorde hon likadant som vanligt. Hon slände upp huvudet och tuggade men sen när hon skulle stanna på mitten så märkte hon ju att jag inte var där och då fick hon fart under tassarna. Så har det varit nu i början men idag när jag var ute och tränade på bruks tillsammans med Anna (mer om det längre ner) så kastade jag ut apporten kommenderade och när hon grep den så ropade jag ett glatt "jáa!" och kutade bakåt. När hon kom ifatt mig så klickade jag och belönade. Tredje gången sprang hon ut grep snabbt, något slarvigt men äsh det var inte det vi tränade nu, och så galopperade hon faktsikt redan från början! Tjohoooo!! Jag blev så glad, efter den gången vågade jag inte göra något mer så då slutade jag.

Idag var jag på klubben, träffade Anna och Molly (tjohooo, Jenny har hittat en träningskompis ;)) så vi tränade lite lydnad. Så himla kul att ha hittat någon att träna med, äntligen! Hoppas hon tycker som jag nu då och vill fortsätta träna med mig och Kex. Jag hjälpte Anna med fria följet och så körde vi lite budföring. Sen så hjälpte hon mig med inkallningen. Jag har bestämt att framöver blir det att träna mycket målbilder. Det är liite det som saknas i vår träning. Motivationen måste ett snäpp högre känner jag.
Sen har vi det där med fjärren. Den har legat på hyllan nu ett tag. Jag börjar bli lite smågalen nu. Det händer ingenting! Eller jo det händer väl nåt men det går liksom åt fel håll. Jag har helt tröttnat på den där fjärren nu. Haha, motivationen är på botten! Funderar på om jag ska fullfölja min plan med plankan. Det som är är ju att det kommer ta väldans tid att jobba bort den, men samtidigt så vet jag att om vi lyckas med det och får till det bra så kommer våran fjärr vara så sjukt snygg sen. Vad ska jag göra? Har ni där ute några tips?? Just nu behöver jag en spark i baken och så ska jag försöka hämta lite inspiration ifrån er. Då kanske vi kommer igång med den där förbannade fjärren igen ;)


Idorna dom små hade agilityträning idag. Väldigt roligt tycker dom. Jag blev mäkta stolt när Mi, deras instruktör, kom och sa att dom hade varit så duktiga och att lilla Ida varit som en helt annan hund idag. Fartig och på, precis så vill vi ha det! Tjohoo, det går framåt. Till och med gungan, som hon inte alls har gillat, gick bra idag! Mi är ju så duktig och kom med en superidé om hur vi skulle börja om och lära in den (Ida har kunnat den förut med sen så plötsligt en dag så ville hon inte ta den längre?) igen. Det fungerar såå bra! Det går så bra så nu ni ska Idorna ut och träningstävla den 1:a oktober. Heja, heja! Även Kex fick köra lite agility idag. Jag kunde inte hålla mig borta därifrån, hehe. Kex tycker ju att det är så himlans skoj. Fart och glädje, hela hon lyser. Synd att vi inte kan träna det. Även våran Zenta körde lite. Hon börjar faktiskt förstå lite vad det handlar om. Bara bollen är med och man visar tydligt så går det! Tror att om man bara börjar träna med henne så kan hon bli riktigt bra. Hon är ju smidig, vig och hon har farten i sig. Det kan bli bra. Ska försöka få mamma och komma ut och köra mer med henne ;)

Vilket långt inlägg ni fick. Nu blev ni glada va? ;)

Kommentarer
Postat av: felicia

Sv: hahahhahahhaha jaaa :D:D

2011-09-12 @ 18:48:37
URL: http://feland.blogg.se/
Postat av: Mimmi&Benjy&Urax

sv: jaa lydnad är nog roligt när man väl har kommit igång med det! =) Som sagt, ska börja senare i höst ordentligt!



Eva Marie är suverän, gillar verkligen henne! och tackar, känns himla kul med lägenheten!



Btw, roligt att apporteringsträningen börjar fungera! guld ju :D Så svårt å få till det.

2011-09-12 @ 23:55:00
URL: http://laekenois.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0