Spår blev det

Lydnadsträningen blev till ett spår istället. Jag skulle absolut inte ha orkat med att koncentrera mig om vi kört lydnad. Och eftersom jag inte tyckte att jag hade rört på mig tillräckligt idag så sprang jag ut och la ett rätt långt och rätt så svårt spår i mina ögon, dock fick det inte ligga så länge som jag önskat. Men äsh, det gick ju bra i alla fall.
Vi har inte spårat sen i våras, jag fattar inte ens varför? Det har bara inte blivit så. Hur som helst så trodde jag att det här spåret skulle bli lite för svårt för Kex. Jag gick på stigar, över fotbollsplanen, slingrade mig fram genom sten och snår men trots detta tuffade Kex på som om hon inte ens märkt att jag försökt anstränga mig för att hon skulle få tänka lite ;)
En sak som vi har lite problem med i spåret är att hoon rusar. Hon ligger på som bara den hela tiden, det hjälper inte hur långt eller svårt spåret är hon bara fortsätter hela tiden. Som idag t.ex. så råkade jag tappa linan. När jag tappade den så höll jag på mitten av de 15 metrarna. Jag vände bort blicken i två sekunder och så var den så gott som utom synhåll för mig. Jag sprang en bra bit i spåret efter henne. Hon tar alla konstiga vägar och sånt, hon hinner till och med markera apporterna men jag går ju där bak med linan runt ryggen. Jag har provat att lägga godis i spåret så att hon ska lugna ner sig lite och jag har provat att börja med att gå en massa konstiga krummelutter så att hon måste tänka till lite. Men, njaa, godiset skiter hon i för det mesta och dom där krummelutterna tar hon i rejserfart i alla fall. Någon där ute i vida världen som har något litet tips om hur man skulle kunna göra??



gammal bild...


Nu är det inte långt kvar till Idol, ska försöka hålla ögonen öppna. Haha, jag är helt slut...


Kommentarer
Postat av: Linnea

Kul med spår! Vad är det för spår. Personspår?



Om spåret legat länge kan det få hundarna att sakta ner farten lite då det är svårare. Man kan också hålla emot och lägga spår med vinden i ryggen. Jag får också hålla emot lite med Coco annars hänger inte jag med haha.

2011-09-18 @ 22:25:37
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: hugan

Elsan fick prova på spår för första gången igår! Enligt husse gick det bra! Antagligen jättefort där med ;-)

2011-09-19 @ 12:54:41
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0