Vad vill jag bli?

Helena o Tosca om Träningstime! ;):
Oh, vad härligt att få vara på ett djursjukhus. Är det sånt du vill jobba med sen?? Världens bästa jobb :)
svar: Ja, det är riktigt roligt att få vara med och se hur det går till på ett djursjukhus. Jag får se så många spännande saker som många andra kanske inte får möjligheten att vara med och se på.
Jag vet faktiskt inte om jag vill bli veterinär, det är det jag är på Strömsholm för att lista ut hade jag tänkt ;)
Nej, men jag tycker att det verkar vara ett väldigt spännande yrke på många sätt! Men jag vet inte. Vägen till veterinäryrket är lång och väldigt, väldigt krävande! Jag vet inte om jag är beredd att satsa så hårt på det??
Det enda jag vet om mitt framtida jobb är att det ska vara något roligt! Det ska vara någonting som jag tycker är kul! Inte ett sånt jobb att man känner så fort man vaknar på morgonen att man inte orkar gå upp ur sängen för att ta sig till sitt förbaskade jobb. Nej, det ska vara roligt! Och jag älskar ju djur, vilket också är något jag är rätt så bra på. Så det lutar ju åt något sånt håll i alla fall. Sen ska det vara ett jobb som jag INTE kan ta med mig hem heller och ett jobb som jag inte behöver jobba ihjäl mig för att klara. Alltså vill jag ha ett jobb som är roligt, ett som jag inte kan ta med mig hem och sitta uppe hela natten varendaste dag för att få sakerna gjorda i tid. No, way att jag ska ha ett sånt jobb! Det är svårt sånt här med jobb och utbildningar! Men, ja, den som lever får se hur det blir ;)

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Nej nej, du ska inte bli veterinär. Du ska ju bli djursjukskötare (hette tidigare djursjukvårdare). Myyycket roligare än veterinär ;)

Bra betyg och sen in på utbildningen i Skara i tre år.

2011-10-04 @ 21:11:38
URL: http://blogg.passagen.se/toscafnoska/
Postat av: Jenny & Kex

Helena o Tosca: Ja, djursjukskötare kanske det blir! Vad måste man gå för linje på gymnasiet då? Vet du det? :)

2011-10-04 @ 21:31:46
URL: http://posiitiv.blogg.se/
Postat av: Linnea

Låter bra med ett roligt jobb som man trivs med men som man inte måste släpa med hem. Vill jag också ha, fast vad det är vet jag inte än.



Skulle gärna vilja bli djursjukskötare jag med men tål egentligen inte pälsdjur och vill inte riskera att allergin blommar ut igen så att tvingas lämna bort Coco. Får tyvärr helt enkelt bli något utan djur.

2011-10-04 @ 22:08:29
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Helena o Tosca

Du bör gå samhäll eller natur.

2011-10-05 @ 19:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0