Sundsvall

Nu får jag allt ta mig i kragen och blogga lite om förra helgen, eller vad tycker ni ;)
Kex & Myra har paxade soffan ;)


Myra väntar på att få gå in i ringen


Kex har tråkigt.....

I helgen som var tog jag och Kex en liten tur till Sundsvall tillsammans med Hannah och Myra. Vi hade det så trevligt och roligt även fast än sundsvallsresan inte gav oss något speciellt i utställningsringen.
Börjar med att än en gång tacka Hannah för att vi fick åka med dig! Taaaaack! ;)
Tycker Kex skötte sig bra. Först sitta flera timmar i bil, tillsammans med Myra som hon inte känner så bra, komma till massor av olika ställen och sen bara kunna lägga sig ner och slappna av på rummet vi fick. Fast det kanske inte är så konstigt att hon somnade på en gång då hon satt upp hela vägen från Stockholm till Sundsvall, haha.
På söndagen var det utställningstime. Vi åkte så att vi var där i goooood tid innan. Jag körde lite lydnad utanför ringen. Tyckte det gick rätt så bra med tanke på miljö, underlag och en massa störningar. Under själva momenten är konsentrationen på topp, hon anstränger sig och gör sitt bästa och även attityden är bra. Men så fort jag inte ger något kommando och bara vill att hon ska följa med är konsentrationen borta och hon "trippar inte på tårna" längre. Det är något som vi måste jobba på. Jag vill att hon ska bjuda in mig i någon aktivitet hela tiden, att hon ska ta initiativet till träning utan att jag behöver säga att "nu ska vi göra det här!".
Tillbaka till utställningen. Kex blev placerad som 4a ökl utan ck. Domaren tyckte att hon hade för stela rörelser fram??? Tror att det beror på hur jag sprang med henne. Men hon fick kritiken "rör sig mkt bra bak!". Jag blir alltid väldigt glad för sån kritik, lite extra glad blir jag av just sånna kritiker med tanke på hennes höfter.
Hur gick det för Myra då? Jo hon vann sin klass och gick vidare till bästatik dock blev hon inte placerad där men även hon fick en finfin kritik! :)
Nu satsar vi på stora sthlm, ses där! ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för härligt sällskap. Jättefin bild på Myrisen :D

2011-10-14 @ 22:39:53
Postat av: Dessi & Teddie :)

Fina vovvar! :)

2011-10-15 @ 11:46:37
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0