Skendräktig... suck!

Jag blir galen! Kex är skendräktig och inte lite heller! Hon springer runt i hela huset och letar reda på massa leksaker som jag sen går och lägger tillbaka i skåpet och 5 minuter senare bär hon upp allihopa igen. Så går vi så där om varann. Jag blir tokig, inte kan jag sova på kvällarna heller! Där ligger hon PÅ mina kuddar och piper och om jag skulle slänga ut henne ifrån rummet så skulle hon antaglien sitta och gny hela natten. Suck. Hon har massa mjölk också. Jag förstår inte varför det blir såhär? Det hjälper inte heller hur mycket hon än får röra på sig eller använda huvet, hon är lika tossig i alla fall.
Det går i alla fall inte utöver träningen, där är hon likadan som vanligt. Vi tränade på mammas jobb igår. Vi la ner ganska mycket energi på uthålligheten och lite detaljer i fria följet och sen så koncentrerade vi oss en del på vittringen. Gjorde det klurigt för henne där. Körde först bara som vanligt, jag vill att hon ska snabbt ut, samla ihop sig vid pinnarna ta rätt och snabbt som bara den in igen. Hon har verkligen börjat förstå det här med att det är bara att springa som om man hade eld i baken när man ska till matte ;) Nej, men målbilden har definitivt blivit tydligare för henne där! Först körde jag en gång som vanligt, andra gången la jag undan den rätta pinnen en bit ifrån dom andra pinnarna. Då blev det liiite svårare, hon letade och letade och ansträngde sig egentligen inte så mycket men sen så såg jag hur hon började tänka och då hittade hon den såklart! Jag lägger ibland bort en pinne sådär utifall att på tävling så kanske någon pinne råkar flyga iväg när Kex stannar eller något liknande. Efter det tog jag in den pinnen vi redan använt. Och så tog jag i en ny pinne som jag bara höll i i ca 5 s. Då blev det svårt! Ojoj, det var inte lätt där ett tag men Kex kämpade på och så löste hon det med. Bara man är nogrann så går det ;)
Nej, vet ni vad jag borde sätta mig ner och plugga men det tänker jag icke göra! Jag tänker skjuta fram skiten tills imorgon också, ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0