I'm back! ;)

FOTO: Ida                         Bild från i lördags
Och glada-pigga-Jenny är tillbaka! Tjohoo!
Har sovit bort i stort sätt hela helgen men nu är jag med igen! ;)
Igår förmiddags var vi ute på klubben och tävlade agility. Idorna var med och tävlade i KM:et. Jag tycker att dom var jätte duktiga! Jag själv (som faktiskt tävlade med Kex mer om det senare, haha) tyckte banorna var svåra. Massa konstiga krumelur svängar och byten och tjofs. Men dom gjorde det bra för att vara deras allra första gång ute på en tävlingsbana. Andra loppet så kollade Ida efter mig och när hon fick syn på mig så sprang hon för att titta till mig. Kände mig väldigt dum, vet ju själv precis hur det kändes när Kevin stack av planen och iväg till mamma när vi var ute och tävlade. Det var inte kul inte. Så här efteråt när man ser tillbaka på det kan man fnissa lite med tanke på att han faktiskt sprang in i vårat tält och gömde sig bakom en Ica-kasse, där låg han sen och tänkte inte alls komma fram! Hahaha, lilla Kevin.
FOTO: Ida

Kex och jag var inte med och tävlade om en KM-plats eftersom vi inte körde i den klass (large) som Kex egentligen ska tävla i. Jag kan säga att jag och Kex hade väldigt roligt på plan. 'Fast jag kände hur hon var lite fundersam. Varför i hela friden står det en massa hinder på tävlingsplanen matte?' Jag och Kex har aldrig kört en hel agilitybana förut, men nån gång måste ju vara den första ;)
Som sagt hade vi väldans kul i alla fall där vi sprang och fjanta runt på plan. Haha, dom som stod och kollade måste ju undrat va vi var för några egentligen...
Första rundan sprang Kex rätt in i ett hinder med huvudet. Hon hade fullt upp med att kolla på sin flamsiga matte. Några hinder fanns inte i hennes ögon, bara matte som gäller ;) Andra rundan tog vi fem hinder, sen ställde jag mig och bara skrattade, kollade runt bland alla dessa hinder och funderade på var vi skulle härnäst? Vi hoppade gemensamt över närmaste hinder tog slalomen och sprang skrattandes ut från banan. Haha, kul hade vi i alla fall!
Både jag och Kex och Idorna diskade oss i båda klasserna. Men vi HURRADE i alla fall för våra duktiga ungdomar Bella och Floyd, Elin och Spader och Jennie och Zigge blev klubbmästare i agility i klasserna large, medium och small. Heja, heja, så duktiga ni är!!!!!!!! Tjohoo!
Snodde bilden på dom duktiga, av Jennie på facebook

Ska passa på att säga grattis också till alla duktiga ekipage som blev uppflyttade från appellklass på klubbens tävling igår. Grattis till er, snyggt jobbat!!
Igår kväll var det lite partaj hos några kompisar och morgonen idag startades med en ridlektion. Kan det bli bättre? Jodå, visst kan det de alltid! Efter stallet sov jag en stund och sen så gick jag och Kex ner till ängen där vi mötte mamma, pappa och Zenta efter att dom tagit ett spår som hade gått braaa! Mamma körde igenom hela LK3 med mig och Kex idag. Varken mamma eller pappa är med och kollar så ofta när jag och Kex tränar och dom tyckte att vi hade tagit ett kliv framåt, särskilt i apporteringsmomenten och delar i fria följet var tydligen skit snygga ;)
Sen har vi ju den oändliga fjärren. Jag körde på 10 meter idag och det är så här. Hon rör sig inte framåt men hon  lyfter ena baktassen i vissa skiften. Jag börjar fundera på om jag verkligen ska lägga ner mer energi på att försöka spika den, det verkar inte fungera... Vad skulle ni ha gjort?
FOTO: Ida

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Låter som en rolig dag :)

Och jag skulle fortsätta träna om jag vore du, kanske du kan hitta någon som kan hjälpa dig och komam med idéer? :)

2011-10-02 @ 21:35:07
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0