Vinterpyssel

Har haft tre väldigt givande mornar på EHDK tillsammans med klubbkompisar. Har varit väldigt kul att få träna med andra. Man låser sig lite och blir en aningens blind när man tränar själv. Har fått många bra tips och jag är så himla glad och peppad på träningen igen!
Idag var Kex inte liiiiika spattig som igår men visst var hon lite överallt idag med. Men idag tror jag vi kom på varför hon har gjort så. Förmodligen är det för att hon tycker att det är lite jobbigt. Hon är ju inte van att träna där borta eller att det står folk runtomkring och pratar. Hon kanske känner sig lite pressad helt enkelt och därav dom här ''upptågen''.
Vill ni veta en rolig sak!? Vi fick beröm för fjärren idag, i poäng va det 9/9½! Och då körde vi dom hela 10m. Tänka sig som vi har kämpat med den där fjärren. Äntligen ger det resultat! Men än är jag inte riktiiiiigt nöjd, bättre än kan det bli ;)
Lena sa idag också att hon tycker att vi har gjort framsteg på dom här tre dagarna vi har tränat tillsammans. Jag vet aldrig riktigt vad jag ska säga när någon berömmer oss, så därför blir det alltid något konstigt svar. Men jag kan säga att det är tack vare dom som det har gått framåt. Jag menar om jag inte hade tränat med dom nu så hade vi förmodligen gått och harvat runt på samma ställe. Så TAAAAAAAAAAACK så mycket för att vi fick vara med och träna!! ;) Nu har jag och Kex en hel massa vinterpyssel att hålla på med inomhus här hemma. Fjärren ska putsas på, vittringen ska vi få till, apporteringen, platsliggningen jobbar vi vidare på osv...
Förresten så har jag bestämt att vi inte ska tävla den 13:e. Har velat fram och tillbaka enda sen jag anmälde oss. Anmälde egentligen bara för att ha något att jobba emot då det kändes som om motivationen höll på att försvinna. Vi satsar på nästa år och så får Kex mogna till lite över vintern också. Jag har liksom inte någon som helst lust att gå ut på plan och känna att mig osäker på vissa saker och ha en känsla av att vi inte skulle klara det. Nej, jag vill gå ut på plan och känna mig säker, känna att vi klarar det här. Jag vill gå in där med ett stort leende på läpparna och behålla det genom hela programmet! Japp, det är min målbild ;)

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Så roligt och skönt att du ändrade tävlingstiden inte roligt om man inte känner sig helt klar, själv kommer jag inte börja tävla förräns vi kan allting till nästan 100% :)

2011-11-03 @ 22:48:05
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha vad gulligt :D



Pelle brukar inte vara sådär "lugn". I vanliga fall ligger han på ryggen och morrar, och puttar med baktassarna på möbler xD

2011-11-04 @ 07:54:59
URL: http://teampaw.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0