Träna, träna ;)

Jag och Kex gick upp tidigt imorse och befann oss på klubben strax efter nio. Där träffade vi Bella och Anna som vi tränade lite och planerade inför morgondagen. Sen så åkte Bellis till Västerås och jag och Anna satte oss och skrev programmet innan vi gick ner på planen igen. Körde igenom de flesta momenten i Lk3. FF strular. Jag måste bryta ganska ofta efter ett tag då hon börjar pipa. Det blir hackigt och vi kommer aldrig in i vår träningsbubbla under det momentet. Men efter det rullar det på rätt så bra ändå. Rutan är bättre och jisses sicka ställanden i inkallningen hon har börjat bjuda på. Kommer ni ihåg när jag skrev i somras att jag skulle börja med "hopp-stå-ställanden"? Det funkar i alla fall, det är något som hon faktiskt har blivit duktig på. Trä apporten går mycket bättre än förut. Tempot är bättre in även fast än det behövs jobbas på både ut och in men nu har vi i alla fall kommit en bit på vägen :D Metallen jobbar vi vidare på. Känns i alla fall som om hon börjar få en bättre målbild och veta lite mer vad det är som gäller. Fjärren och vittringen tränar vi vidare på. Nu har jag ökat svårighetsgraden på vittringen med tändstickorna. Hihi, jag känner att det här kommer bli riktigt bra det här :D
Tränade lite med Bosse idag också. Fick några bra störningar i FF. Hon är så fin lilla Kex. Skiter fullständigt i om det är någon som springer rätt framför näsan på henne. Hon är helt låst i det vi gör. Ska bli spännande och se hur det går imorgon!! På lydnadsfronten kommer jag och Kex bjuda på ett FF, rutan och sättande under gång. Hoho, som sagt myyyycket spännande!! :D

Kommentarer
Postat av: Alicia

Vilken fin blogg om dig och Kex! Själv har jag en sheltie:)

2011-11-26 @ 19:41:05
URL: http://www.nellieb.n.nu
Postat av: Jenny & Kex

Alice: Tack så mycket! Detsamma! Vad roligt med en sheltie :) Så söt hon är :)

2011-11-26 @ 21:38:14
URL: http://posiitiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0