Titthålskirrurgi

Kan meddela att Kex's operation gick bra. Dom behövde inte skära upp utan självklart klarade dom att göra kastreringen genom titthålskirrurgi. Nu har Kex några stygn och lite plåsterlappar på magen ;) Dom ska bort om ca. 10 dagar. Vi fick med oss ett papper med massa råd hem. Nu är det 14dagars vila som gäller. 5 - 10minuterspromenader 4-6ggr/dag. Det här blir spännande att se! Tjohoo, vilket liv det kommer vara på henne snart. Det får bli mycket klickerträning. Får väla ta och ta tag i dom mindre roliga momenten i lydnaden. Så som platsliggning och sittande i grupp. Då får hon i alla fall tänka liiiiite och kanske inte kommer vara lika speedad.
En rolig sak som hände nu när jag öppnade mejlen var att jag såg att jag fått svar ifrån Rekarne som jag mejlade i helgen och frågade om man möjligtvis skulle kunna ha hundsport som sin idrott på sam-beteende idrottsprofilsprogrammet. Jag fick svar om att agility skulle gå. Skickade iväg ett till mejl och berättade att vi höll ju faktiskt på med lydnad ;) Så nu får vi se hur det blir. Om dom nu skulle säga ja till att jag får ha det som min idrott så är det ingen tvekan om vilken linje jag ska gå längre. Haha. Tänk om det blir så skulle allt vara PERFA! Tänk varje fredagsförmiddag får man träna lydnad. Tjohoo, totally awesooooome! :DDD

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vilka härligt fina hundar du har! :)

2011-11-29 @ 21:52:57
URL: http://herdeflickans.blogg.se/
Postat av: Helena o Tosca

Vad skönt att op gick bra!

2011-11-29 @ 22:11:14
Postat av: linnea

Skönt att operationen gick bra! Kan tänka mig att det kommer bli svårt att hålla henne lugn på den lilla motionen ;D

2011-11-29 @ 22:51:00
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Tant huga

Åh vad skönt att det gick bra! krya på sig puss på nosen till Kexet!

2011-11-30 @ 08:21:53
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0