Svar på frågorna #2

Nu har ni fått vänta länge, men här kommer svaren på de sista frågorna!

Rangordna alla hundsporter med en kort motivation.
Det finns ju så himla många hundsporter! Jag har inte inte alls provat på alla. Men jag har ju kört en del utav dom. De fyra som står högst upp på listan är lydnad, bruks, rallylydnad och agility. Jag älskar samarbetet mellan hund och förare i alla sporterna och jag älskar att se hur min Kex lyser av glädje när vi utför de olika grenarna. Så kul!

 

själv då? :)

jodå, dd? :)

 


Hur får man vovven sådär intresserad av lydnad???

Oj, vilken svår fråga! Jag kan ju inte precis påstå att jag är någon expert på det här. Innan jag fick Kex, för mer än 2 år sen, så kunde jag ingenting om lydnad. Jag visste nada! Men det som jag bygger på är att det ska vara roligt. Det ska vara så himla kul som möjligt att utföra den uppgift som jag ber min hund att göra. Alltså strävar jag efter att det ska vara så roligt som möjligt. Sen tror jag också att relationen mellan dig och hunden och spelar roll.

 


vad heter din kusins brorsas flickväns kompis tjej? YOU HAVE TO KNOW THAT!!!

Det är komplicerat. Han dejtade svampbob förut...


cola eller fanta?

cola!

 

guld eller silver?

båda e fina. Men aja, silver tror jag


vanlig gurka eller på burk?

Ush, för gurka på burk!!

 

piano eller gitarr?

ååh, båda e ju så fint men jag väljer nog gitarr. Det är roligare att spela ;)


beck eller wallander?

beck :D

 

gran eller tall?

granar är mysigare. Tallar är liksom så... talliga?


gris eller ko?

åh, tänk att få ha en sån där liten minigris som nöffar runt. Hihi.

 

att gå till skolan utan tröja eller utan byxor?

Meh, vilken fråga. Haha men jag väljer nog att gå utan tröja. "Tjejen som kom till skolan utan byxor" låter inte sådär jättebra... ;)

 

mos eller potatis?

Potatis. Den kan man ju mosa sen om man vill :)

 

Hur säger man "julia är bäst" med kinesiska tecken?
朱莉婭是最好的

Är du kär i någon eller har du en pojkvän? :)

Haha, nä jag har ingen pojkvän... än ;) haha

 

varför är jag så himla bra? :D
för att du har mig som poolare :D Haha, nä okej. Du är så braig bara för att du är du och ingen annan!

Kex favoritgodis?
Oj, säg nåt som inte går att få i den där hunden. Hon är ju Lagotto dom gillar det mesta ;) Men hennes absoluta favorit är väl något köttigt. Typ som köttbullar eller korv.

Kex favoritleksak?
Har hon dragit sönder. Jag och mamma köpte varsinn dragleksak med extra starka sömmar. Nu när vi började använda den ordentligt (hon drog ju inte så mycket förut) så gick den sönder ganska snabbt. Men hon gillar "pälsiga" dragleksaker och tennisbollar är guldvärt ;)
Hur får jag pli och hyfs på galet glad lagottofröken!? Ett kilo korv eller?
Hahaha. Ja varför inte, korv kan ju fungera ;) Först ska jag säga att jag tycker det är positivt att dom är väldigt glada och framåt. Det är något som man kan vara glad för senare! Sen gäller det bara att ta till vara på det på "rätt" sätt. Jag har sen första dagen jag fick hem Kex byggt på relationen mellan oss. Jag ville ha en sån där relation mellan oss som är så stark att hon skulle göra allt för mig precis som jag skulle göra för henne. Och det kan jag säga att det skulle hon göra idag! Jag kör runt henne i skottkärra på tomten, bär upp henne på mina axlar, kör runt henne i barnvagn osv alla påhitt vi har för oss. Men jag tror på en stark relation mellan dig och hunden. Jag vill att mina hundar ska veta att det är inte lönt att gå bort till dom personerna eller hundarna där borta för det är ändå mycket roligare att vara med matte och göra som hon säger. Det lönar sig alltid! ;)

Kommentarer
Postat av: lovis

är det bar ajag som har missat eller har du dissat min långa fråga :(

2011-11-17 @ 20:19:05
URL: http://lefoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0