Utställningshelg


Foto: Dorota Gustafsson

Två utställningar i rad har det varit den här helgen. Lördagen spenderades i Österbybruk då var det Lars Widén som var domare. Av honom fick Kex excellent  och krituken lyder så här:

En trevlig tik som har ett huvud där nospartiet kunde vara något längre och något med utfyllt.
Utmärkt rygglinje, tillräckligt vinklad. Bra drive i steget. Bra färg och päls.

Sen blev det att gå in i mot alla de andra tikarna men där kom vi inte vidare tyvärr.

Andra dagen åkte vi iväg till Vallentuna Flygfält där var det en fins domare vid namn Juutilainen Saija. Hon gillade Kex bättre än vad Lars Widén gjorde. Kritiken Kex fick ifrån henne blev: 

2år ung tik med fina proportioner och könsprägel. Härlig resning, välformat huvud med fint uttryck, korrekt bett och öron. Fina lätta rörelser. Utmärkt pälskvalitet. typiskt temprament och jättefin rastyp. Välvisad.

Det var bara att gå in och kunkurrera med de andra tikarna i våran klass. Där kom vi etta med ck och därmed fick vi springa in igen och visa oss mot alla de andra tikarna i de andra klasserna. Kex slutade som Bästa tik 2:a med cacib och ett reserv cert. Hur glad som helst blev jag. Kex min lilla skrutta verkar gilla att showa lite. Jag märker på henne att hon tycker det är kul när alla klappar i händerna och bara kollar på henne. Min lilla stolla ;)


Foto: Dorota Gustafsson

Grattis även till Dorota, Lisa, Lovisa och ja alla andra som också fick fina resultat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0