Ahaa!!

Låg ute och sola då jag började tänka på det här med fjärren. Ibland gör Kex helt rätt och det går jättebra men ibland går det inte alls och jag förstår faktiskt inte varför. Jag tror liksom inte att hon riktigt förstår vad det är jag vill att hon ska göra. Och nu kom jag på det. Hon har ju ingen koll på bakdelen i det här sammanhanget! Hon vet inte alls vad det är hon gör med baktassarna och inte! Det enda hon förstår är att hon inte ska gå framåt. Men vad hjälper det när hon lyfter alla tassar hipp som happ? Plankan har vi provat. Alltså att vi lägger en planka framför baktassarna och, ja, vissa hundar förstår att man kanske inte ska gå över den. Det gäller inte Kex inte. Hon kliver rätt över den utan några som helst funderingar på varför den ligger där. Det var så mina tankar började och då kom jag på. Varför inte pröva att klicka in att hon ska stå på plankan med baktassarna då? Då borde det ju funka! Då får hon koll på baktassarna samtidigt som hon lär sig tekniken och det där med att man inte ska gå framåt! Mohahha!! Nu är det bara den här lilla detaljen om att det ska fungera också... hmm... dags att hämta klickern!!



Hmm... vad är det jag ser!? ;)

Så vad tror ni? Kommer det fungera? Återkommer när jag har facit i hand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0