Tips - följsamhet + bakdelskontroll

Nu vet ni så ska ni få ett till tips! Tänka sig vad jag kommer på många tips jag kan ge till er nu för tiden ;) Nu blir ni allt glada hah? Jo, jag har tränat så här väldigt länge, vet inte om det är många av er andra som gör det?, jag har inte sett någon i alla fall. Två av de viktiga faktorerna, som jag tycker, i fritt följ är ju just följsamhet och bakdelskontroll. Förra året när jag såg Lena Andersson träna med Viggo så kom jag på att jag vill också att det ska se ut sådär i vänster svängarna, den där följsamheten! Så jag gick hem och funderade lite och tänkte ut att varför inte köra fria följet baklänges istället? Att backa hela vägen? Det borde väl fungera? Och jag tycker allt att det gör det. Jag brukar träna lite sånt varje gång vi kör just för att få den där följsamheten och att hon ska veta var hon har baken. Jag brukar alltså bara gå vanligt och sen helt plötligt börja backa, göra höger om, vänter om, halt, backa och sen göra likadant ungefär fast jag går som vanligt. Jag tycker att Kex har blivit mer uppmärksam, kanske värt att prova? :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vi har börjat att göra så sedan en liten tid tillbaka (fast just nu har vi en liten lydnadspaus). Vänder på stället, springer skitfort för att sedan tvärnita, växlar hela tiden tempo och snurrar runt åt båda hållen. Och visst blir hon mer uppmärksam :)

2011-07-26 @ 21:47:50
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Emelie

sv: Ja helt klart! jag tror oxå att dendär idioten kommer tänka ut något under tiden, ja han har ingen kontakt med något utanför men vafan, han är väl helt sjuk så han kommer nog på något ändå!

Livstid är vad den sjuke fan behöver.

2011-07-26 @ 23:22:57
URL: http://eeemeliess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0