Orättvist... eller?

Ja, då har halva veckan gått. Känns som om dagarna är vääldigt långa nu för tiden. Tiden går väldigt segt just nu. Det blir nog bättre snart. Har ju börjat bli väldigt mycket ljusare nu. Solen försvann inte fören 16.30 idag. Fantastiskt! Just nu sitter jag med Kex i knät. Kex är väl inte så jätte förtjust i att sitta i knät egentligen men lite tvångsgos skadar aldrig ;)
Idag så har Zenta också varit hemma hela dagen. Mamma är med jobbet i sthlm. Så efter skolan var fick jag ta alla tre hundarna och halka ut på en promenad. Blev en långpromenad idag. Solen sken ju! Inte så ofta den visar sig nu mera. Jag och Kex har också tränat lite idag igen. (Vi är tuffingar som inte åker till Kungsörs hallen vi! Nej, men jag måste tvinga med mamma dit någon dag. Har faktiskt aldrig i hela mitt liv tränat inomhus. Förutom i ridhus då men det räknas inte.)  Och gissa vad. Både idag, igår och i förrgår så har hon klarat rutan super fint! Det går i vågor det där men nu får vi hoppas på att den börjar fastna. Men, hur länge har jag inte sagt det nu?
I måndags var det ju instruktörsmöte på klubben. Mini och Maria ska hålla valpkursen och då frågade dom om jag ville vara med och självklart svarade jag ja. Snällt av dom att dom vill ha mig med!! :) Så den 20 mars kl. 10.00 är det kursstart. Det ser jag fram emot!
Måste bara få berätta en sak som jag tycker är så himla orättvis. Haha, jag lovar att jag ska släppa det sen men måste bara få skriva av mig. Innan jul hade vi föredrag i skolan. Jag höll mitt föredrag om Japan. Jag hade fått alla punkter inringade förutom en på MVG nivån. Det var "håller föredraget till största delen utan att titta i manus". Det gjorde jag också. Tycker i alla fall jag. Så jag frågade våran svenska lärare hur mycket man måste prata utan att titta i manus för att få den inringad. Sen sa jag att jag tycker att jag pratade till största delen utan att titta i manus. Gissa vad hon svarade då. "Jo, men jämfört med dom andra så gjorde du ju det!" Sen så försökte hon förvirra bort mig med en massa konstiga ord. Svenska lärare alltså...
Sen så frågade jag igen idag varför jag inte hade fått den inringad. Jag sa också att hon hade sagt att jag inte hade kollat på papprena mycket. Gissa vad hon säger då? "Jo, men det här är en sån sak som är så svår att bedömma" Så ajg frågade hur hon hade kunnat ringa in den på dom andra då om det var så svårt? "Jo, men jag kollar ju inte bara på det. Jag kollar ju på hur du står också och om du tittar på en person eller på flera personer" Va f*n har det med om jag kollar i manus eller inte!? Inte ett skit!! Oooh.. blir så irriterad när det blir så här bara för att dom inte vill sätta ett MVG fast än man har uppnått alla kriterier. Irriterande!

Jahapp, idag var det torsdag. Har suttit och skrivit på det här inlägget många dagar nu, haha. Har man mycket annat att göra så hinner man bara med lite av sånt här i taget. Så är det med det. Idag är Kex med pappa på jobbet då jag hade en sen dag idag. Vet ni vad jag hörde idag då!? Att det bli ljusare med hela 25 minuter per vecka nu!! Underbart!!!! :D

Nej, nu ska jag plugga musik i en hel timme så kanske jag hinner att träna lite med Kex idag med efter ridningen...


Kommentarer
Postat av: Carro

förstår precis hur du känner med det där med svenskan! var med om samma sak, fast i 7:an och det är väldigt irriterande!!

vi ses, kram:)<333

2011-01-20 @ 19:07:40
Postat av: Hanna

Vilken dum lärare

2011-01-21 @ 16:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0