Orken är tillbaka ;)

Det var ett bra tag sen som jag uppdaterade här. Har faktiskt inte haft ork eller tid. Så kan det vara ibland. Är super glad över att så gott som alla som läser är kvar i alla fall. Kul! :)

Kex har slutat löpa nu men Ida däremot är i höglöp. Så nu är det ombytta roller här hemma. Kex är inte riktigt sig själv än. Va på klubben igår tillsammans med mamma som hade bevakningskurs. Jag började med att köra lite lydnad med Kex. Det gick seegt. Men det verkar som om själva momenten faktiskt har sjunkt in!!!! Fast jag ska nog inte säga så mycket om det än då vi bara har kört en gång vilken var igår. När jag kört klart ringde mamma på mig så då sprang jag ut till bevakningsgruppen och var med dom ett tag och sen när det var mammas tur med Zenta var det jag som var figge och fick springa och gömma mig bland all snö. Det gick tydligen väääldigt bra för Zenta den här gången! Mamma sa att hon var klockren! Roligt!! Men har man "tappat bort" sin lillmatte måste man ju leta rätt på henne också. ;)
Zenta fick vara sist igår så efter att hon kört gick de in i klubbstugan och jag hängde på.
Väl där inne kom Göran och frågade och Janne hade pratat med mig. Jag såg nog ut som ett stort frågetecken och frågade om han borde ha gjort det. Det som Janne skulle frågat mig var om jag ville vara med och skriva lite i klubbtidningen. Alltså skriva lite om vad vi gör i ungdomsgruppen. De hade tydligen läst bloggen och tyckte att jag kunde skriva, där ser man! Fler än vad jag trodde läser alltså bloggen. Roligt!! :) Jag sa ja till det så nu ni. Nu kommer ni kunna läsa lite mer om vad som händer i ungdomsgruppen.
När mamma och gruppen pratat klart gick de ut och gjorde någonting. Jag vet inte riktigt för jag gick ner till sökrutan för att titta. Tycker det är så roligt att se hur andra jobbar med sina hundar. Meningen var att jag bara skulle titta men sen övertalade Leif mig att jag skulle pröva med Kex. Så då gjorde jag det och det gick faktiskt bra tycker jag. Så nu kanske man ska börja göra det. Kommer ju ändå sen i högreklass. Lika bra att börja nu. Ett jätte bra sätt att få dom att använda huvet ordentligt! Vi avslutade förmiddagen på klubben genom att släppa hundarna på planen. Där rejsade dom runt ordentligt några gånger i djupsnön. Kan säga att de var bra trötta när vi kom hem... ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0