Fridapriset

Igår var jag som sagt på SLRKs årsmöte och tog emot fridapriset, jag vann ett superfint dimplom, äran + 2500kr! :D :D :D (Fridapriset är ett pris för ungdomar som är med i SLRK, Svenska LagottoRomagnoloKlubben, och som håller på med sin/a Lagotto. Ni kan läsa mer om det HÄR på deras hemsida)  Och ett diplom för 2010års 3:a lydnadslagotto. Kul! :D  Utöver det så var det ett väldigt intressant årsmöte! Det fanns mycket bra saker de hade och säga. Träffade en hel del andra lagottomänniskor också.
Blev även frågad om jag ville skriva lite på SLRKs hemsida om hur jag ser på det här med träningen med Kex och om jag kunde ge lite tips till andra. Vi får se om det blir något av men jag sa att jag kunde tänka mig ställa upp på det. Blir ju bara roligare om fler kommer ut tillsammans med sina Lagotto och börjar främst tävla och sedan även komma ut på tävlingsbanorna.

Med det här inlägget vill jag främst tacka
till de som nominerade mig till Fridapriset utan dom hade jag aldrig vunnit det, jag vill tacka Dorota Gustafsson, Hesiodos Kennel, för att jag fått denna underbaraste hund och så vill jag ge ett stooooooooooooooooooooort tack till alla på eskilstuna brukshundklubb som hjälpt oss så himla mycket med träningen, som trott på oss och alltid ställer upp!! TAAACK!!!
Sen så måste jag ju tacka mamma och pappa också som står ut med att skjusa mig till klubben hela tiden, tack ;)

Motiveringen de skrivit för att vi vann var:

Att Jenny och hennes hund Kex, Hesiodos Kiss Me Kate, är värdiga förstapristagare av 2011 års Fridapris har de gett många bevis på under 2010. Ni är ett samspelt team som lämnar spår efter er, vart ni än ställer upp inom hundvärldens olika grenar. Att Jenny har en speciell förmåga att kommunicera med sin hund framgår av hennes resultat. Vi önskar er ett farmgångsrikt år 2011, och att du Jenny, inspirerar andra ungdomar att sätta igång att göra roliga saker tillsammans med sina Lagotto.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis! Ni är så välförtjänta av priset!

2011-02-20 @ 17:53:49
Postat av: karin

GRATTIS! :D

2011-02-20 @ 19:25:08
URL: http://karinkakis.blogg.se/
Postat av: Siv

Ett stort grattis till dig och kex,ni är så jätteduktiga.Kram Siv+hundar.

2011-02-20 @ 21:06:43
URL: http://www.goldwork.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0