Levande eller död?

Jag slänger på mig skorna och kastar mig ut genom dörren samtidigt som jag försöker få på mig jackan. Tar upp telefonen och försöker ringa mamma. Vilket håll stack hon åt? Hur länge har hon varit borta? Var har ni letat?
Springer upp i skogen och börjar leta, ropa och lyssna efter minsta lilla ljud. Förutom mina fotsteg och skrik är det tyst. Inga tassar som far genom skogen eller något skällande ljud. Var är hon någonstans? När jag står där mitt i skogen och ropar för full hals så hör jag tåget komma. "Nu dör hon tänkte jag". Med gråten i halsen lyssnade jag efter att tåget skulle tuta och jag skulle höra vår älskade Zenta skrika av smärta. Men det var tyst.
Jag fortsatta leta genom den läskiga mörka skogen och en kvart senare hittade jag mamma och Kex och så kommer det andra tåget körandes förbi. Hjärtat börjar slå snabbare och när det tutar börjar vi springa. Vi hör en hund skrika, ropa. Det är Zenta! Vilket skick ska vi hitta henne i? Vågar jag gå dit? Kommer hon fortfarande vara vid liv när vi kommer fram? Jag och Kex sprang allt vad vi kunde efter mamma och bort mot ljudet av vår skrikande Zenta.
Mamma sprang ut och hittade henne vid sidan av järnvägsspåret. Där satt en hel men mörbultad och chockad Zenta och skakade.
Den här gången kunde det ha slutat riktigt illa kan jag säga. Vilken tur hon hade! Men ush så hon skrämde oss vår lilla vän.

Kommentarer
Postat av: hugan

Nämen fy!!! Vad gjorde hon där? Hur hade hon hamnat där?? Hade hon smitit ut eller?

Åh vilken mardröm. Men så skönt att den slutade lyckligt!! Krama om den lilla busan ordentligt nu!

2011-12-10 @ 19:54:58
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: MA

Usch! tur att hon inte blev skadad!!

2011-12-10 @ 20:51:41
URL: http://duochjjag.blogg.se/
Postat av: Dessi & Teddie :)

Åh hjälp! Vad hade hänt?

2011-12-11 @ 00:57:49
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0