Spår (det här inlägget har tagit 100år att skriva så nu får ni banne mig läsa!)

Hej bloggen!
Sitter här med en söting till Ida i knät och tänkte att det var ett tag sen jag kikade in här. Vet ni vad? Jag har inte ens någon ursäkt till varför jag inte gjort det. Har bara känt att jag inte har haft någon lust. Men medan jag inte har bloggat har jag gjort en hel massa annat. Sen i måndags har jag och Kex hunnit med att gå 5 spår! Och sen har jag börjat köra spår med Ida också så hon och jag har också kört två små spår. Najs, hah? ;D
Orkar faktiskt inte berätta om alla spår i detalj. Men kan säga att i måndags så var jag och mamma ute på klubben och tränade med våran lilla träningsgrupp. Vi la då spår på stuggåker och Kex hade väldigt svårt i början att få fäste på spåret så första pinnen missade hon. första vinkeln tog hon jätte fint och hon markerade andra pinnen men sen ville hon itne alls gå ut igen och fortsätta spåret. De andra spåren som jag lagt har jag lagt här hemma ute på fotbollsplanerna för att störa henne med fler lukter. Det har blivit ett snäpp svårare för henne och det är ju det som behövs för att vi ska komma vidare. Det har gått så där, men idag klarade hon det galant! Spåret jag la idag såg ut så här



Där när jag hade gått rätt fram och sen tillbaka skötte sig Kex jätte bra. Ni ser ju hur hon gick. Hon sökte av om spåret fortsatte men det gjorde det inte så då följde hon spåret tillbaka igen och vinklade av till höger. Sen missade hon pinnen innan slutet. Men annars så tyckte jag att hon var väldigt noga idag. Det går framåt!! :D Efter vi gått spåret körde vi även lite lydnad. Apportering, framförgående, fjärren och en 4 min platsliggning. Allt fungerade bra, häärligt! Nej, nu ska jag kolla på TV, bada Zenta inför morgondagen (utställningsdags för henne då) och gosa med Kex! Så ha det bäst nu så hörs vi imorgon. Foton ska tas då! :D

Kommentarer
Postat av: Karin Björkman

Vilken snygg utflykt Kex gjorde där det delar sig xD

2010-09-19 @ 17:16:30
URL: http://karinkakis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0