Appelltävlingen

Jag var så otroligt nervös på morgonen ni skulle bara veta. Jag kunde inte sova från kl. 5.00 och frukost fick jag knappast i mig. Det var hemskt jag mådde så fruktansvärt illa.

Kl. 8.00 var vi på klubben då var det samling och lottning. Jag drog lott nr. 19 alltså det sista startnumret. Vi åkte ut och la våra spår på ett ställe där jag aaaldrig hade varit förut. När vi gick iväg och la spåren satt Kex så här mot bilrutan.



45 minuter låg varje spår. Innan jag och Kex skulle köra var det tre stycken som nollade spåret. Då blev jag vääldigt nervös. Särskilt när jag såg en tjej som bara var ett år äldre än mig komma gråtande med spårselen släpande efter sig och sa "lycka till" till mig med tårar strömmande längs med kinderna. Jag tyckte så otroligt synd om henne...


Jag försöker lugna ner både Kex och mig själv innan vi ska gå på spåret.

Innan påsläppet var Kex så ivrig så att hon stog och darra och gnällde. Hon var så ivrig och jag var så nervös. Ingen bra kombination precis. Jag släppte på Kex och jag fick verkligen hålla emot där i början. Hon slog ganska mycket första benet och då missade hon första pinnen. När vi kom till andra vinkeln gick det bättre och hon hittade den andra pinnen och markerade super fint. Sista benet och slutapporten.
 

Domarna dömmer

Efter spåret bar det av till klubben för budföring vilket gick super bra. Även här var det en hel del hundar som nollade. Innan vi gick så var jag jätte nervös och pappa gav mig ett tips.
"Ta fram handen när du säger mars" sa han.
"Kex kan det här!" fräste jag tillbaka i min nervositet. Men Kex fixade det galant! 


Kex i full fart på budföringen

Innan lydnaden blev det en välbehövd lunchpaus. Sen rullade det på igen.

Lydnad:
Linförighet: 7,5/7 (Kex var inte alls lika allert som hon brukar här. Vår fina kontakt var nästan som bortblåst)
Framförgående: 7,5/6,5 (Jag trodde verkligen att Kex skulle nolla det här momentet men ha tji fick jag.)
Läggande: 8,5/8,5
Inkallande: 8,5/8
Apportering: 7/7,5
Hopp över hinder: 9/9
Platsläggande: 10/7
Summa: 193/174p

Specialmoment:
Budföring: 10/10
Spår: 7/7
Summa: 69/69p

Totalsumma: 252,5p Uppflyttad Placering 2:a


Kommentarer
Postat av: felicia

grattis!!



hah vad söt kex i bilen där! :D:D

2010-10-03 @ 13:04:07
URL: http://flizaa.blogg.se/
Postat av: Lisa och Arwen

bästa bilden ever, kex under budföringen, ser ut som hon springer hur snabbt som helst, ansiktet är helt strömlinjeformat. Helding ju, vi skrattar alltid åt Arwen när hon har legat så att ansiktet ser helt platt ut. Speciellt roligt är det när hon har legat så att det ser ut som att hon inte har någon haka, eller världens största mun, typ.



Hur som helst... stort stort grattis till er. Synd att ni inte bor närmare så att man fick chans att se er "in aktion". Men nångång så.. =)

kram

2010-10-04 @ 23:07:06
URL: http://www.lagottoarwen.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0