Tänker inte låta mig luras



Vilken tråkig dag det helt plötsligt blev. Ingenting att göra har jag men då kom jag på att jag kan ju kika in här och skriva lite. Var ju några dagar sen. Hur som helst så blev dagen helt plötsligt väldigt tråkig :( Finns ju ingenting att göra. Eller jo jag kan ju alltid plocka ur diskmaskinen, städa mitt rum, dammsuga osv. Men vem vill vara duktig? Inte jag i alla fall. Hahaha.
Dagarna som har varit har jag mest spenderat ute på klubben. Måste bara få berätta att igår så satt rutan helt perfekt! :D Vad förvånad jag blev. Men jag kommer inte gå på att hon kan den. För det tror jag inte. Det kan väl inte bara släppa bara så där? Eller? Men om man säger så här att här om dagen så var vi ju helt fel ute så inte kan hon den väl nu? Äh, nä det tror jag inte på. Vi får väl se framöver. Tänker ju ändå inte tävla Lk 2 fören till våren så vi har bra tid på oss att traggla in saker och ting. Vänstersvängarna i linförigheten och fria följet tycker jag har blivit riktigt bra. Hon liksom backar in i svängen. Eller flyttar bakbenen. Vet inte hur jag ska förklara det men bra tycker jag det har blivit i alla fall :)
Imorse när jag och mamma gick ut med hundarna körde vi lite uppletande med alla 3 doggsen. De var riktigt duktiga. Zenta och Kex tog det på en gång. Zenta speciellt var super duktig då det var första gången sen hon blivit stor som hon körde uppletande. Hon tog det på en gång! Imponerade blev vi. Kex testade lite hur mycket hon behövde göra egentligen. Men efter ett tag så släppte det och hon skärpte till sig. Ida då. Hon gillar ju inte leksaker så värst mycket. Så då stoppade vi i godis i en leksak och då gick det ju bra. Hon ville ha väldigt mycket hjälp hela tiden. Tror inte att hon förstod så mycket egentligen men hon hittade leksaken på egenhand tillslut i alla fall.
När vi kom tillbaka med hundarna bytte jag om och tog med mig Kex ut på en spring tur. Snacka om att det var tungt att springa idag. 3 av 5 km i motvind är inte så kul. Att bli fälld av sin hund och ramla rätt ner i en lerpöl är inte så kul det heller. Hahaha, men det är sånt som händer. Det var bara att ställa sig upp, lerig och blöt, och fortsätta springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0