Inte långt kvar nu

Inte alls lång tid kvar nu fram till jullovet! Härligt! Idag är det bara 22 dagar kvar! Guu, vad jag längtar efter lov. Längtar faktiskt inte så mycket till själva julen. Det är lovet som jag ser fram emot! Kunna gå långpromenader varendaste dag, träna med Kex när det faktiskt är ljust ute! Snart blir det ju ljusare ute också. Skit skönt. Längtar som bara den efter våren. Ingen snö, inget mörker, ingen kyla, inget julpynt. Det kryper i hela kroppen, så mycket längtar jag. Tänk att kunna lägga spår igen! Att kunna se gräset, inte behöva ta på sig ton med kläder varenda morgon. Jag kan sitta och rabbla upp hur mycket som helst men där slutar vi. Jag tror ni fattat att jag inte gillar vintern. Fast den har ju sina fördeler också faktiskt. Som att vi håller på att köra in Zenta nu. Så mysigt att kunna åka pulka bakom hunden (hon drar alltså en typ av pulka). Får allt visa er någon bild någon gång. Kommer bli bra för Zenta att dra lite. Bygger hon upp lite ryggmuskler också. Kex kan inte dra. Hon och Ida är för små.

Gissa vad jag fick reda på idag!? En i min klass hade varit i globen i helgen och kollat på horse showen och i tidningen som dom hade där hade jag och Kex varit med på en bild! Där ser man. Ännu en tidningen det här året. Vad förvånad jag blev! Tror det var någon reklam för svenska blåstjärnan. Lite kul så där en måndag och allt. ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa Arwen och Toya

lagotto KAN dra, men inte helt själv, Arwen drar ju mig, som träning. Men hon orkar ju inte dra så jag får hjälpa till med stavarna.

När Toya blir stor nog att dra (nästa vinter) då kan de kanske orka dra mig tillsammans, om det är lite lätt nedförsbacke ;-)



Ni är värsta kändisarna, du har ju varit med i Härliga Hund också, fast det var förra året tror jag.. =P

2010-11-29 @ 19:37:18
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/
Postat av: Karin

Var ni i bro, i stockholm, på hundlägret? :D typ säbyholm eller nåt? för tyckte det såg ut som det på bilderna på facebook. Där var nämligen jag på smådjursläger för 2 år sen ;D och en gång för 3 år sen ;P

2010-11-30 @ 10:50:56
URL: http://karinkakis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0