UNGDOMMARNA MOT GAMLIN... ELLER JA, ER ANDRA

Sitter och ska plugga spanska. Vi har prov både imorgon och på torsdag! Jag har gått in för att det är något som jag ska få suuper bra på och just spanska har jag rätt så lätt för så det är ju positivt!! 

Igår så var det att åka ut till klubben igen för att köra en agility"tävling". Självklart deltog jag och Kex, för skojs skull. Det gick väl inte så bra för oss men Kex och jag hade super kul och det är det som räknas! Eftersom lill Ida är på "BB" så fick Ida låna och köra med Agnetas hund. Teja, Agnetas hund, är suuuper duktig på agility! Kör i klass tre tror jag. Så hon och Ida var super duktiga och vann faktisk hela "tävlingen" med noll fel och tiden 24sek någonting. Referenstiden var 60sek. Hon vann en pokal och en stoooor burk med tennis bollar! Då blev Kex och Zenta glada, och Teja som också fick en boll eftersom hon varit så duktig! 
Det var ju maskerad agility som vi körde och Mini vann utklädnadspriset! Sen var det lite andra priser som också delades ut och Lena vann det-tappraste-försöket-priset och Anna med Molly vann bäst samarbete, sen vann ju Ida alltihopa ockås då.
Tävlingen var ju egentligen så att det var ungdommarna som tävlade mot gamli... eller jag menar de andra. Och gissa vad, vi vann! ;)
Det ska bli kul nästa år när jag och Kex kommer och tar alla med storm! Då blir det inga rejs till närmaste tunnel eller lek med nummer konerna. Mahahhaha, here we come...

Nej, nu måste jag faktiskt plugga... yeeey vad kul!


Tänke visa en bild på priserna men hittar inte min kamera. Vad har den tagit vägen nu då....

Kommentarer
Postat av: Lisa och Arwen

ja nu tycker jag faktiskt att du ska sätta igång och sopa agility-barnorna med Kexet. Måste du vänta tills ni har HD-röntgat henne, eller är det någon åldersgräns.. Jag funderar faktiskt på att gå en agilitykurs med Arwen till hösten, inte för att tävla utan för att hon tycker att det är så fruktansvärt roligt. Men samtidigt är jag suger på viltspår... och kantarellsök... prioriteringar.. jag vill göra ALLT på en gång jag =D

Jag vill gärna se bilder från maskeraden.. =)

hur går det för ida på BB då?? har bebisarna kommit?



pussochkram

2010-05-25 @ 21:51:23
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0