3 VECKOR KVAR

Dålig uppdatering på sista tiden. Det känns som om det inte har hänt någonting fast ändå sa har jag fullt upp hela dagarna. Men nu ska jag försöka skriva lite om veckan som gått.

Jag och Kex har för det mesta tränat lydnad. Det är bara tre veckor kvar nu och jag börjar bli nervös. Det ända som finns kvar att träna på nu är inkallning och apportering. Den lilla rackaren har fått för sig att hon kan lägga sig ner när jag går iväg på inkallningen. 'Så jobbigt att sitta upp', verkar hon tänka sen lägger hon sig. Apporteringen går faktiskt ganska bra nu. Det är inte precis ett moment som vi har tränat så mycket på. Men nu när vi börjat med det kommer det gå fort ska ni se. Sen är det en sak som jag måste träna på. Rikta huvudet uppåt mer!! Jag måste lite på Kex. Det gör jag redan och jag vet att hon kommer göra likadant i alla fall fasten jag kollar upp. Fast än jag vet det så kan jag inte göra det, det måååste jag öva på.
Hahaha föresten vet ni vad jag kom på i fredags, alla andra har säkert kommit på det tidigare men i alla fall. Jag är verkligen beroende av min hund! Felicia hade lektion för mig och Ida i fredags och Kex följde självklart med till stallet. Sen när Felicia skulle ta Kex och gå iväg med Kex till paddocken, medan jag satt upp och så, fick jag panik! Så länge jag såg dom var det okej, men när dom försvann bakom kurvan fick jag panik och skyndade mig rida ifatt dom. Och då var det ändå Felicia som gick iväg med henne. Haahaha, jag vet måste vara hel knäpp!?
Och igår fick Kex ha en tråkdag. Vilket blev en väldigt lång dag för mig också!! Hahaha, ja helt totalt beroende!

Ida och Zenta mår också bra! Idas mage är så stor nu så att den släpar i backen när hon sitter ner, haha lite gulligt! (kort kommer) Zenta den busan är en riktigt rolig typ ibland. Igår kväll fick hon för sig att hon skulle bada, men hon fick inte riktigt plats i vattenskålen kan man väl säga. Så hela golvet nere i 'groventren' var blött. är pappa gick ner för att kolla efter vad det var som lät så mycket var det mycket riktigt Zenta som badade. Hon visste att hon hade gjort fel så när pappa öppnade dörren kutade hon upp och hoppade upp i mammas knä, hahah!

Nu måste jag börja klä på mig, mamma, pappa och Zenta ska till Sundbyholm där, kursen hålls idag, och självklart hänger jag och Kex på!! Innan jag stänger ner datorn så vill jag säga GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS till stora syster som fyllde år här i veckan!!! GRATTIS och pöss på dig. Hoppas du fick en jätte bra dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0