NU ÄR HELGEN SLUT

Hej! Tycker det är dags att göra ett riktigt inlägg nu.

Idag har det inte hänt så jätte mycket. Jag och Kex har varit på klubben under förmiddagen. Idag skulle kursledaren kolla hur mycket var och en av oss kunde av lydnaden. Jag tycker det gick ganska bra, inkallningen och budföringen tycker jag gick bäst. Det roligaste var nog när hon skulle ta apporten. Före oss hade det varit kanske fyra stycken andra som kört apportering med samma apportbock. När Kex sen skulle hämta apporten skulle hon ta den och greppade den precis. Men när hon precis greppat tag i den släpper hon den igen förskräckt. Vem har haft den här i munnen? Såg det ut som om hon tänkte, haha ni skulle sätt hur förvånad hon såg ut!! Jag kunde inte låta bli att skratta. Men hur som helst kom hon i alla fall med den tillslut.  Efter att hon nosat på den och försäkrat att det inte fanns några farliga baciller på den.Fast det gick vingligt. Apporten var ganska stor och tjock, inte alls lika lätt som den vi har hemma. Hon är lite fånig ibland min lilla hund ;) Sen körde vi budföring också. Vilket gick förvånande bra. Förut har hon i te velat lämna mig när vi kört, men nu sprang hon iväg i full fart. Och tänka sig på vägen tillbaka till mig så stannade hon, något luktade tydligen väldigt intressant. Gissa om jag blev förvånad då! Men när vi gjorde om det så blev det perfekt!! 
Linförigheten gick lite sådär. Det som annars brukar vara det hon är bäst på. Men när vi gick där kom jag på mig själv med att inte göra som jag brukar göra. Jag gick långsammare och utstrålade inte samma energi som jag brukar göra. Men sen när jag väl kom på mig själv med det gick det bättre och kontakten kom tillbaka.
Ibörjan av det här lilla "provet" så var Kex inte riktigt sig själv. Men det måste varit jag som gjort något. Aja, jag vet att vi kan bättre men jag är nöjd för dagen.Vår kursledare tyckte i alla fall att det var bra och att vi skulle fortsätta precis som vi gör!  Ni skulle sätt hur mycket det snöade så det var itne särskilt lätt att köra. 
 
På eftermiddagen har jag försökt bli fri från min förkylning genom att vila. Har ont i huvudet och halsen svider, inte alls kul. Kan gärna ge bort den om det är någon som vill ha den, någon? 
Imorgon är det skola igen, får se om jag överlever dagen ;) 
Nej, nu ska Kex tänder borstas, vi höres!  



bjuder på en oredigerad bild :/ hahaha


Kommentarer
Postat av: Lisa och Arwen

Snygg header =)



kanske dags för mig att byta också.. ska bara ta någon bra bild, svårt att knäppa snygga bilder på en ljus hund i snön tycker jag.

2010-03-23 @ 19:06:21
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv; Näää :)

2010-03-23 @ 20:06:48
URL: http://fislovis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0