ÅRETS FÖRSTA UTSTÄLLNING

Gick bra både för Kex och Zenta. Båda var så duktiga och blev BIR och Zenta blev BIG-valp 2:a också.
Kex gick ju också vidare till BIG men där kollade inte ens domaren på juniorerna, Kex ställdes ju mot de vuxna hundarna, hon sa att vi juniorer skulle ställa oss på andra sidan mitt emot de vuxna hundarna. Men det hade inte jag lust med, hahhaha, så jag gick fram till de vuxna hundarna och ställde mig bakom dom (jag och Kex stog först bland juniorerna) ;)
Så det var bara tack och hej för alla juniorer, kul att ni var med! Haha, men jag är nöjd i alla fall. Kex var en super hund idag!

Kex kritik:
13-månader gammal tik. Vackert huvud & uttryck . Bra nosparti & bett.
Bra hals, rygg, skuldra & bakben. Rör sig lätt. Bra päls.
Välvisad.
1 HP BIR


Suddig bild, jag vet. Men det var svårt att ta där inne...

Zenta ställdes först ca. 09.30 på morgonen. Sen gick hon in igen vid 10 tiden.

Zentas kritik:
Lovande tikvalp av utmärkt typ. Bra tänder och bett.
Bra pigment, öronansättning, välvinklad fram och bak. Bra kors och svansansättning.
Pälsen är kommande. Utmärkta rörelser med bra driv. Välvisad.
1 HP BIR- BIG-valp 2:a


Pappa och Zenta vilar :)

Efter Zenta så var det bara att vänta på att Kex skulle ställas. Hon var nästan sist på dagen. Så det var bara att sitta snällt på sin stol i fyra timmar(!) och vänta. Hundarna var super dukktiga. Så skönt att dom bara kan lägga sig ner och slappna av!
En lyckad dag tycker jag att det här var. Så nu har vi värmt upp inför lill sthlm, där vi ska ha ännu roligare än idag! Allt handlar om att ha kul, är det inte roligt så kan man lika gärna skita i det ;)

Ha en bra kväll nu hejdå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0