STUDENTEN

Gissa vad?? Igår tog Kex studenten!! Japp, nu har hon gått alla kurser på klubben, dock inte allmänlydnaden och agilityn men allmänlydnaden behövdes inte, och agilityn är vi i full gång att lära in själva. Matte har ju redan tagit studenten där ;)
Kex var rätt så duktig igår, hon låg på platsliggningen och den var 3 min!! Otroligt, men det är väl jag som måste lära mig lite mer på min hund. Kex var hur som helst ganska duktig, både hon och jag var lite uppe i varv så lydnaden blev lite okoncentrerad, men det kommer bli bättre! Kex var faktiskt så duktig endå att hon kom två i "tävlingen" med oss kurstagare! Hon kom efter Happy som tävlar i 3:an i lydnad. Jag blev sååå glad när hon låg på platsen och gjorde en perfekt budföring. På spåret fick vi en 8. Jag missade när hon markerade, men sen såg jag pinnen men ville inte fuska, men hade jag tagit upp den hade vi kanske vunnit. Så nästa gång tänker jag minnsann ta upp den i alla fall! :)


Kex och jag fick ett fin fint diplom! :)

Nu är det bara att träna på tills 2 oktober, då ska vi iväg och tävla appellen!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0