WHAT'S THE PROBLEM!?

Jag blir så himla arg!!! Hur kan vissa människor bara göra så?

Såg nyss när jag gick in på internet att en kille hade misshandlat en liten hund! Spelar ingen roll vilken storlek hunden har, det är hur man bara kan misshandla hundar. Ja, djur överhuvudtaget! Jag blir så himla arg på sånna människor. Dum som man är gick jag såklart in och tittade på filmen. Den där mannen sparkade hunden så att det flög in i väggen på hissen, flera gånger! Redan när hunden gick in i hissen var den  väldigt låg och försökte lägga sig i ett hörn. Men mannen bara drog hunden till sig med kopplet, klappade den på huvudet och sen sparkade den så att den flög in i väggen! Inte nog med att han gjorde det en gång utan flera gånger!
Men som tur var blev det hundens räddning ifrån mannen. Hunder behandlas nu på ett djursjukhus någonstans. Och det kan man ju förståså som han sparkade på den stackars hunden, usch, säger jag bara...


Snart kommer Kex hem, då ska vi börja med att gå en promenad sen fortsätta med klickerierna och kanske efter vi lekt hinner jag med att bada och borsta ut alla tovor. Så ska jag klippa henne någon gång i veckan. Hennes päls växer verkligen som ogräs! När klippte jag henne senast, två veckor sen kanske? Och nu är det lika långt igen. Har bara lust att raka av all päls! Haha
Nu har jag och Kex kört klicker här några dagar och hon har redan lärt sig två saker, "back in" och "slalom" mellan benen. Hon lär sig alldeles för snabbt, fast det är kul! Vi kommer fortsätta jobba mera på slalomen, kan visa er någon gång. Ida kör jag också klicker med - hund Ida då då ;)
Hon lär sig kommandot "gå". Då ska hon gå på bakbenen en bit. Hon har otrolig balans! Det har inte Kex kan man väl säga, fniss.
Zenta har lärt sig backa med hjälp av klickern. Mm, klickern är en liten mirakel sak, helt klart värd att använda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0